دستگیری جاسوس اسرائیل و قاتل دانشمند فلسطینی در غزه
کد خبر: 4027347
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

دستگیری جاسوس اسرائیل و قاتل دانشمند فلسطینی در غزه

یک جاسوس عامل موساد که دانشمندی فلسطینی را در سال 2018 در مالزی به قتل رسانده بود، در غزه دستگیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، یک مأمور موساد و عامل ترور یک دانشمند فلسطینی در مالزی در  ۲۰۱۸ طی روزهای گذشته در غزه به دست نیروهای امنیتی مقاومت دستگیر شده است.

این فرد ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ با شلیک 10 گلوله فادی محمد البطش، دانشمند فلسطینی را در مالزی ترور کرد. منابع امنیتی اعلام کردند که فرد مذکور که نیاز به پول داشته وارد غزه شده بود و با افسر اسرائیلی که به او برای ترور البطش مأموریت داده بود تماس برقرار کرده و در حین تماس به او گفته که در غزه حضور دارد.

به گفته منابع فلسطینی، افسر اسرائیلی از اینکه او وارد غزه شده، به شدت عصبانی شده است.

به گفته این منابع پس از این تماس مأموران دستگاه اطلاعاتی مقاومت موفق شدند طی عملیاتی غافلگیرانه و پیچیده او را دستگیر کنند.

در اعترافات این عامل ترور آمده که مأموریت مذکور به دستور موساد صورت گرفته و شخص دوم که او را در این عملیات همراهی می‌کرده عامل شلیک به شهید البطش بوده است.

فادی البطش ۳۵ سال داشت و حافظ کل قرآن مجید بود، وی از اهالی شهر جبالیا و صاحب ۳ فرزند بود.

دو سال قبل رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد اذعان کرد که رهبران جنبش حماس در خارج به دست جاسوسان این رژیم ترور شده‌اند.

کوهن اعتراف کرد که فادی البطش، مهندس فلسطینی و از رهبران حماس سه سال قبل به دست عناصر موساد در مالزی ترور شد. وی مدعی شد که حماس سعی می‌کند ترور رهبران خود در خارج را مخفی نگه دارد.

انتهای پیام
captcha