هشدار درباره بازگشت داعش به شمال لبنان
کد خبر: 4027835
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

هشدار درباره بازگشت داعش به شمال لبنان

رسانه لبنانی الاخبار از بازگشت مجدد تحرکات داعش به شمال لبنان و قاچاق ده‌ها جوان لبنانی به سوریه و عراق برای پیوستن به این گروهک تروریستی خبر داد.

هشدار درباره بازگشت داعش به شمال لبنان/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از الاخبار، گزارش‌ها در لبنان حاکی از بازگشت فعالیت باندهایی مرتبط با گروهک تروریستی داعش است، همان طور که در عراق و سوریه هم اخیرا حملات تروریست‌های وابسته به داعش بیشتر شده است.

ارتش لبنان به دنبال حادثه اخیر تیراندازی به یک نیروی ارتش در مرکز شمال لبنان، گروهی را دستگیر کرد که برخی از آنها به تلاش برای انجام عملیات تروریستی و وابستگی به گروه‌های تروریستی متهم شدند.

طی چند ماه گذشته اخبار امنیتی حاکی از انتقال تعداد نه چندان اندکی از جوانان منطقه طرابلس از مناطق شمالی لبنان به سوریه و عراق است؛ این گروه به داعش ملحق شده‌اند.

الاخبار به نقل از اطلاعات ارتش لبنان تعداد این افراد را 65 نفر خواند و گفت، برخی از این افراد از طریق ترکیه خود را به عراق رساندند و مسئولان عراقی هم طی تماس‌هایی که با دستگاه‌های امنیتی لبنان داشتند، تأیید کردند که  با رصد خطوط تلفن‌های همراه این جوانان لبنانی معلوم شده که آنها در عراق و در مناطقی خارج از سیطره دولت عراق و تحت پیگرد هستند.

منابع عراقی گفته‌اند که احتمالا برخی از این جوانان لبنانی در مناطق کوهستانی صعب العبور در صف عناصر داعش هستند و برخی هم با باندهایی وابسته به داعش در مناطق غرب عراق تا مناطق صحرای سوریه نزدیک مرز با عراق تردد می‌کنند.

این جوانان لبنانی توسط قاچاقیانی در سوریه به عراق منتقل شدند که در ازای هر نفر 1500 دلار دریافت می‌کنند و برخی از این جوانان پیش‌تر هم به داعش ملحق و سپس دستگیر و زندانی شده بودند و حالا پس از خروج از زندان دوباره به داعش ملحق شده‌اند.

الاخبار همچنین به نقل از منابعی موثق اعلام کرد در مدت اخیر قاچاقچیان مقادیر قابل توجهی سلاح شخصی و سلاح‌هایی متوسط مانند مسلسل، آر پی جی، دوشکا و خمپاره‌انداز کوچک و متوسط ​​با مقادیر زیادی مهمات به لبنان وارد کردند.

این منابع گفتند، قاچاقچیان از ضعف حفاظت امنیتی و نظامی در طول مرزهای لبنان و سوریه برای قاچاق سلاح به داخل لبنان استفاده می‌کنند به خصوص که ده‌ها کیلومتر از مرزهای شمالی و شرقی لبنان تحت هیچ نظارت دقیقی نیستند که این امر اجازه قاچاق کالا، سلاح و افراد را به داخل لبنان داده است.

انتهای پیام
captcha