از هجوم صهیونیست‌ها به زیارتگاه‌های نابلس تا تجمع ضد سازش در غزه
کد خبر: 4027863
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
آخرین تحولات فلسطین؛

از هجوم صهیونیست‌ها به زیارتگاه‌های نابلس تا تجمع ضد سازش در غزه

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و زیارتگاه‌هایی در جنوب نابلس، تجمع ضد سازش در غزه و درخواست جهاد اسلامی از رژیم صهیونیستی برای آزادی فوری خانواده‌های اسرای فلسطینی از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به فلسطین است.

از هجوم صهیونیست‌ها به زیارتگاه‌های نابلس تا تجمع ضد سازش در غزهبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز سه شنبه به زیارتگاه‌های دینی اسلامی در شهرک «عورتا» در جنوب شرق نابلس حمله کردند.

غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری می‌گوید، صدها شهرک‌نشین صبح امروز با پشتیبانی ارتش این رژیم به شهرک عورتا حمله کردند که به درگیری با اهالی این منطقه منجر شد.

هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و زیارتگاه‌های جنوب نابلس/تجمع ضد سازش در غزه

وی افزود: شهرک‌نشینان در زیارتگاه‌های مقام العزيز، مقام المفضل والقبور شروع به انجام آداب تلمودی کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین امروز ورودی روستای «اللبن الشرقیه» در جنوب نابلس را با پشتیبانی نظامیان صهیونیست مسدود کردند.

به گفته شاهدان، شهرک‌نشینان صهیونیست با انجام آداب تلمودی و اقدامات تحریک‌آمیز تهدید به تعطیلی مدرسه دخترانه اللبن و تصرف آنجا کردند.

نظامیان اشغالگر نیز برای ورود و خروج اهالی روستا موانعی ایجاد کرده‌اند.

اللبن الشرقیه دائماً در معرض هجوم شهرک‌نشینان به ورودی و مدارس واقع در خیابان اصلی رام‌الله - نابلس قرار دارد و در دو ماه گذشته شاهد بیش از 20 حمله و تعطیلی توسط شهرک‌نشینان و اشغالگران بوده است.

تداوم حملات به مسجدالاقصی

گزارش‌ها همچنین حاکی است ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز سه‌شنبه با پشتیبانی نظامیان اشغالگر صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس اشغالی هجوم آوردند و در محوطه شرق مسجدالاقصی تحت حفاظت نیروهای اشغالگر شروع به انجام آداب تلمودی کردند.

حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در مدت اخیرا تقریبا به شکل روزانه و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.

رژیم اشغالگر در عین حال که ورود شهرک‌نشینان را به مسجدالاقصی تسهیل می‌کند نگهبانان زن و مرد مسجدالاقصی را بازداشت یا از قدس تبعید می‌کند.

شمار شهرک‌نشینانی که در سال 2021 به مسجد الاقصی یورش آوردند به 34 هزار و 562 نفر رسیده بود در مقایسه با سال 2020 که شمار آنها به 19 هزار می‌رسید.

تجمع ضد سازش در غزه

از سوی دیگر جنبش جوانان حامی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد که در راستای کمپین اداره کل جوانان و فرهنگ نوار غزه در مخالفت با همه اشکال عادی‌سازی و تحریم رژیم اشغالگر تجمعی را برگزار کرده است.

هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و زیارتگاه‌های جنوب نابلس/تجمع ضد سازش در غزه

این جنبش با دعوت به محاصره رژیم صهیونیستی و توقف عادی‌سازی روابط گفت: مبارزه با سازش یک تکلیف دینی، ملی و اخلاقی و مستلزم مشارکت همه فلسطینیان و عرب‌ها و مسلمانان برای مبارزه با این آفت صهیونیسم است.

این جنبش بر ضرورت همستگی ملی فلسطین در مخالفت با رژیم اشغالگر تأکید کرد و گفت: آرمان فلسطین نخستین آرمان امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند هر چقدر هم که رژیم صهیونیستی با همدستی برخی رژیم‌های عربی و اسلامی بخواهد آرمان فلسطین را نزد امت عربی و اسلامی از بین ببرد.

این جنبش خواستار تحریم رژیم صهیونیستی در همه سطوح سیاسی، اجتماعی،فکری، اقتصادی، ورزشی و فنی شد و گفت باید کالاهای این رژیم را هم تحت هر شرایطی تحریم کرد و به دنبال تقویت تولید ملی، عربی و اسلامی باشیم.

بازداشت خانواده اسرا تروریسم دولتی است

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اقدام سرویس شاباک رژیم صهیونیستی در بازداشت اعضای خانواده‌های اسرای فلسطینی و گروگان‌گرفتن آنها به منظور باج‌گیری و اعمال فشار بر فرزندانشان را تروریسم نظام مند و قبیح دولتی خواند.

البطش گفت: رژیم صهیونیستی باید در اسرع وقت عطاف یوسف جرادات، بانوی 49 ساله اهل شهرک السیله الحارثیه در غرب جنین و مادر عمروغیث جرادات مادر فرد متهم به انجام عملیات استشهادی در نزدیکی شهرک حومش را آزاد کند.

او از نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل خواست برای آزادی فوری این بانوی فلسطینی اقدام کنند.

 

انتهای پیام
captcha