ابتلای قطعی ۱۴ نفر به سویه اُمیکرون در البرز
کد خبر: 4027874
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

ابتلای قطعی ۱۴ نفر به سویه اُمیکرون در البرز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: براساس آخرین آمار ۱۴ نفر در البرز به سویه اُمیکرون در استان مبتلا شدند که همه آنها بهبود یافتند.

 سویه اومیکرون

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز درباره آخرین وضعیت کرونا و سویه اُمیکرون در استان البرز، اظهار کرد: در مجموع شرایط وضعیت بیماری کرونا در البرز ثابت است و روند بیماران سرپایی و بستری افزایش نداشته است.

وی بیان کرد: بر این اساس اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون دز سوم ادامه یابد، می‌توان امیدوار باشیم شرایط پایدار باشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: اما با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشور که استان البرز از این امر مستثنی نیست و سرعت رشد بالایی دارد، اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضعیف باشد این روند، می‌تواند حداقل تبدیل به روند صعودی در بیماران سرپایی شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۱۴ نفر در البرز به سویه اُمیکرون مبتلا شدند، افزود: بر این اساس از این تعداد ۱۰ نفر به‌صورت سرپایی و چهار نفر بستری و پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

بابایی گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط در استان دو دز واکسن را دریافت کردند و حدوداً ۱۶ درصد معادل ۴۰۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی متذکر شد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون از همشهریان درخواست داریم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha