بازداشت راهب هندویی که خواستار نسل‌کشی مسلمانان بود
کد خبر: 4029369
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷

بازداشت راهب هندویی که خواستار نسل‌کشی مسلمانان بود

پلیس هند از بازداشت راهب هندویی خبر داد که در نشست حامیان خود خواستار نسل‌کشی مسلمانان هند شده بود.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، پلیس هند روز دوشنبه ضمن اعلام خبر بازداشت این راهب افراطی، تصریح کرد: وی احتمالاً با مجازات پنج سال زندان روبه‌رو خواهد شد.

یک افسر ارشد پلیس خبر داده است که این راهب هندو که به صراحت از ناسیونالیست‌های راست‌گرای افراطی حمایت می‌کند و همچنین ریاست یک صومعه هندو را بر عهده دارد، به اتهام سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان و دعوت به خشونت علیه مسلمانان، 14 روز است که در بازداشت به‌سر می‌برد.

وی افزود: این راهب هندو روز دوشنبه به‌طور رسمی به ترویج خصومت بین گروه‌های مختلف بر اساس مذهب متهم شد. این افسر ارشد پلیس خاطرنشان کرد: مجازات اتهامات این راهب افراطی تا 5 سال حبس است.

در دسامبر گذشته، شماری از راهبان هندو در جریان همایشی در ایالت اوتاراکند خواستار مسلح شدن پیروان خود برای ارتکاب نسل‌کشی علیه مسلمانان شدند. ویدئوهایی از این سخنان در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافت و با محکومیت گسترده مخاطبان مواجه شد.

این راهب هندی دومین فردی است که پس از مداخله دادگاه عالی هند در هفته گذشته برای حل بحران در این پرونده دستگیر شد.

اوتاراکند توسط حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر، اداره می‌شود. در پی به قدرت رسیدن وی در سال 2014 و انتخاب مجدد او در سال 2019 حملات علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها شدت گرفت.

مسلمانان نزدیک به 14 درصد از جمعیت 1.4 میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha