استقبال امارات از تهدید آمریکا علیه انصارالله
کد خبر: 4029982
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
در واکنش به انفجارهای ابوظبی؛

استقبال امارات از تهدید آمریکا علیه انصارالله

دولت امارات از تهدید آمریکا برای گنجاندن مجدد نام انصارالله یمن در فهرست گروههای تروریستی، استقبال کرد.

استقبال امارات از تهدید آمریکا علیه انصاراللهبه گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، سفارت امارات در واشنگتن سحرگاه امروز با انتشار توییتی در حساب کاربری رسمی خود، از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد بررسی موضوع قرار دادن مجدد نام گروه انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کرد.

سفارت امارات در توییت خود، شلیک موشک‌های بالستیک و کروز به سمت اهداف غیر نظامی، تداوم درگیری‌های مسلحانه از سوی این گروه و جلوگیری از راه‌حل‌های مفید برای مردم یمن را از دلایل تروریستی بودن این گروه معرفی کرده است. این در حالی است که ائتلاف سعودی و اماراتی با تجاوز به یمن و بمباران زیرساخت‌ها و تأسیسات حیاتی این کشور، موجب ویرانی بخش عمده این زیرساخت‌ها و قتل و آوارگی هزاران نفر شده‌ است.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به این پرسش مطرح شد که آیا وی از قرار دادن مجدد نام گروه انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند یا خیر. وی در پاسخ تأکید کرد: این اقدام در دست بررسی است.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن، دو روز پس از حمله یمن به اهدافی در ابوظبی، پایتخت، از دولت آمریکا خواسته بود تا گروه انصارالله یمن را بار دیگر در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

واشنگتن پیش‌تر در فوریه 2021 نام جنبش انصارالله یمن را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده بود.

روز دوشنبه انصارالله یمن اعلام کرد، به اهدافی در ابوظبی حمله کرده است. یحیی سریع، سخنگوی نظامی گروه انصارالله در بیانیه‌ای با اشاره به استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیک در حمله این گروه به امارات، افزود: اهدافی در ابوظبی از جمله پالایشگاه نفت مصفح از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدف حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha