اظهارات نخست‌وزیر لبنان در دفاع از حزب‌الله
کد خبر: 4030052
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

اظهارات نخست‌وزیر لبنان در دفاع از حزب‌الله

نجیب میقاتی با تکذیب سنگ‌اندازی حزب‌الله بر سر توافق با صندوق بین‌المللی پول، از تمایل این گروه برای توافق لبنان با این نهاد بین‌المللی خبر داد.

سخنان نخست‌وزیر لبنان در دفاع از حزب‌اللهبه گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی با روزنامه فرانسوی لوریان لوژور، تأکید کرد: برخلاف آنچه همه معتقدند، حزب‌الله خواهان توافق با صندوق بین‌المللی پول است و آمادگی بین‌المللی زیادی برای کمک به لبنان وجود دارد.

میقاتی در این گفت‌وگو چهار اولویت مهم دولت خود را بیان کرد و افزود: این اولویت‌ها شامل گفت‌وگو با صندوق بین‌المللی پول، انتخابات پارلمانی، انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان و مذاکره برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی است.

لبنان چندی پیش ادعای واردات گاز از رژیم صهیونیستی را به شدت تکذیب کرد، از سویی حزب‌الله لبنان همواره تأکید کرده است در مسئله تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی تمام قدرت خود را در راستای دفاع از منافع ملی لبنان به کار خواهد برد. علاوه بر این سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان همواره در سخنان خود بر برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر تأکید کرده است.

نجیب میقاتی با تأکید بر اینکه هرگز به استعفا فکر نکرده است، تصریح کرد: تمایل بین‌المللی زیادی برای کمک به لبنان وجود دارد، مشروط بر اینکه مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول به نتیجه برسد.

وی گفت: مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول جدی است و هم‌زمان با تصویب بودجه که پیش‌نویس اصلی آن تکمیل ‌شده، انجام می‌شود.

میقاتی تأکید کرد: حزب‌الله برخلاف تصور همه خواهان توافق با صندوق بین‌المللی پول است و این نکته مثبتی است که به ما آرامش می‌دهد.

نخست‌وزیر لبنان نوسانات قیمت لیره لبنان را مانع اصلی تکمیل بودجه دانست و تأکید کرد: این موضوعی است که آن را شخصاً با یوسف خلیل وزیر دارایی و ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی پیگیری می‌کند.

میقاتی درباره بازگشت حزب‌الله و جنبش امل به جلسات هیئت دولت، هرگونه احتمال توافق سیاسی گسترده‌تر در پشت این موضوع را رد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخرین سخنرانی خود بازگشت به جلسات هیئت دولت را ناشی از درخواست مردم و در راستای حل مشکلات لبنان توصیف کرده بود.

انتهای پیام
captcha