ضرورت مسلح شدن زنان به سلاح فرهنگی در جنگ شناختی دشمن
کد خبر: 4030128
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
خزعلی بیان کرد:

ضرورت مسلح شدن زنان به سلاح فرهنگی در جنگ شناختی دشمن

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اگر زنان که محور خانواده هستند، در جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمن، مسلح نشوند و به پا نخیزند و با سلاح تأثیرگذار فرهنگی دفاع نکنند، دشمن پیشروی می‌کند و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را از بین می‌برد.

انسیه خزعلی

به گزارش خبرنگار ایکنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که امروز، اول بهمن در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به مقام والای زن گفت: تقدیر و تکریمی که پیامبر اکرم(ص) از حضرت زهرا(س) دارند نشان‌دهنده اهمیت جایگاه زنان و فاطمه زهرا(س) است. حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مادران مسلمان است و باید به درستی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام را شناخت.

وی با اشاره به نقش مادران ایرانی در دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس شاهد بودیم مادران ما فرزندان خود را تقدیم کشور کردند. تاریخ گواه است وقتی مادر چهار شهید نزد امام(ره) می‌رود عکس چهار شهید خود را از زیر چادر بیرون می‌آورد و به امام راحل می‌گوید من چهار فرزند خود را تقدیم شما کردم، امام(ره) وقتی این سخن را می‌شنود کاملاً اندوهگین می‌شود.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: بزرگترین حرکت مادران ما در دفاع مقدس معنا شده که به خاطر باورها و مقدسات خود فرزندانشان را تقدیم اسلام و کشور کردند، لذا این باور که برخی می‌گویند زنان مانع پیشرفت و موفقیت هستند اشتباه است. دفاع مقدس نمونه‌ای از حقایق است که این باور را نفی می‌کند.

خزعلی با بیان اینکه امروز زنان نقش مهمی در مشارکت اجتماعی دارند و در جایگاه‌های بالا مسئولیت دارند و خدمت می‌کنند، تأکید کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور زنان در صحنه هستیم. اگر زمانی در جنگ سخت مردان در خط مقدم حضور داشتند و زنان در پشت جبهه فعال بودند اما امروز دشمن زنان را هدف قرار گرفته و باید زنان در خط مقدم حضور داشته باشند و به مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های نرم دشمن بپردازند.

وی درباره مسلح شدن زنان در جنگ شناختی گفت: اگر دشمن در خانه به پیروزی برسد شکست سختی خواهیم خورد. اگر زنان که محور خانواده هستند در جنگ شناختی و رسانه‌ای مسلح نشوند و به پا نخیزند و با سلاح تأثیرگذار فرهنگی دفاع نکنند دشمن پیشروی می‌کند و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را از بین می‌برد. امروز در این قرارگاه و آوردگاه شناختی خود بانوان هستند که نمی‌گذارند ارزش‌های مادی و معنوی آسیب ببیند. این زنان هستند که نباید بگذارند موقعیت رفیع مادری خدشه‌دار شود و این زنان هستند که نباید اجازه دهند در جنگ شناختی مطالبه جدی آنها در حد یک مطالبه سرگرمی تقلیل داده شود.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به خوبی سرمایه‌های معنوی و انسانی جهان اسلام را شناخته و هدف قرار داده است، اظهار کرد: امروز دشمن علی‌رغم ادعای دموکراسی و تکثرگرایی مانع حضور بانوان باحجاب در آوردگاه‌های ورزشی می‌شود، چون می‌دانند اگر زنان باحجاب قهرمان شوند، حضور آنها در سکوی قهرمانی زنگ خطری برای الگوی غرب محسوب می‌شود.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه سرمایه‌داران به جایگاه زن اشاره کرد و گفت: امروز سرمایه‌داران ارزش زن را تقلیل داده‌اند و وظیفه همه مردان و زنان است که مانع تقلیل جایگاه زن شوند و با نگاه سرمایه‌داری به زن مقابله کنند. زنان باید به مهارت‌های خود بیفزایند و در سنگر علمی و اجتماعی و سنگر خانواده خوش بدرخشند. سنگر جامعه در بحران جمعیت نقش مهم و اثرگذاری دارد و از زنان انتظار می‌رود در این سنگر خوش بدرخشند. زنان نیروها و پیشران‌هایی هستند که اگر به درستی به کار گرفته شوند می‌توانند در مجامع مختلف علمی و اجتماعی و جهانی به ویژه فرزندآوری افتخارآفرین باشند.

خزعلی در پایان با اشاره به برنامه‎های معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: این معاونت برنامه‌های خوبی برای زنان در نظر دارد و با کمک فعالان، حرکت‌‎های بزرگی را شروع کرده و از همه زنان تقاضا می‌کنیم برای پیشبرد این برنامه‌ها کمک کنند. اولین کار معاونت مذکور محرومیت‌زدایی و حمایت از زنان بدسرپرست و بدون سرپرست و حمایت از زنانی است که به خاطر طلاق شرایط دشواری را سپری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha