همکاری دارالقرآن پاکستان در بزرگداشت روز زن + عکس
کد خبر: 4030620
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

همکاری دارالقرآن پاکستان در بزرگداشت روز زن + عکس

جشن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان و با همکاری مؤسسه دارالقرآن المهدی(عج) اسلام‌آباد در شهر راولپندی برگزار شد.

همکاری دارالقرآن پاکستان در جشن فاطمی + عکسبه گزارش ایکنا، این مراسم با حضور بانوان اندیشمند و فرهیختگان علمی و مذهبی در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در شهر «راولپندی» برگزار شد و با نعت‌خوانی، سرودن اشعار گروهی در وصف حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) و سخنرانی همراه بود.

مؤسسه دارالقرآن المهدی(عج) که یکی از مؤسسات فعال در زمینه آموزش قرآن کریم در شهر اسلام‌آباد است، در برگزاری این مراسم همکاری داشت، این مؤسسه ویژه خواهران بوده و مسئول آن خانم «وسیمه همدانی» است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، در حاشیه این مراسم کلیپ ویدئویی مبنی بر اظهارات حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مقام و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) برای شرکت‌کنندگان پخش و همچنین به افرادی که نام آن‌ها زهرا، فاطمه و یا یکی از القاب حضرت زهرا(س) بود، جوایزی اهدا شد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان در این برنامه سخنرانی و اظهار کرد: مباحثی که در مورد جایگاه و نقش زن در ایام گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) مطرح می‌شود، فرصتی را به وجود می‌آورد تا یک ارزیابی از وضعیت موجود و فاصله‌ای که با وضعیت مطلوب وجود دارد داشته باشیم. در قرآن کریم جایگاه زن مشخص است، در آموزه‌های دینی ما و در احادیث و روایات هم مشخص است، اما مهم، عمل است و اینکه ما تا چه ‌اندازه توانسته‌ایم به این مضامین و دستورهای بزرگ و آسمانی در زندگی خودمان عمل کرده باشیم.

خانم «سیده طیبه بخاری» سخنور معروف و از بانوان فعال امور مذهبی و اجتماعی در پاکستان نیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) با قرائت اشعاری از علامه اقبال لاهوری در وصف بانوی دو عالم، گفت: علامه اقبال اگر از شخصیتی تحت تأثیر قرار گرفتند، آن دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی تأکید کرد که در عصر حاضر که شاهد تهاجم فرهنگی غرب هستیم، پیروی از سیره حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از این پدیده و رسوایی توطئه‌های دشمنان اسلام علیه نسل جوان به ویژه بانوان الزامی است.

«عایشه ندیم» از اندیشمندان برجسته اهل تسنن در شهر راولپندی نیز گفت: برای جایگاه حضرت فاطمه(س) همین بس است که پیامبر گرامی اسلام(ص) به احترام ایشان بلند می‌شدند. سیره آن حضرت الگوی بارزی برای تمام بانوان جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha