ابهامات شورای نگهبان درباره قانون قاچاق کالا و ارز رفع شد
کد خبر: 4030795
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران:

ابهامات شورای نگهبان درباره قانون قاچاق کالا و ارز رفع شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای شورای نگهبان یک مورد ابهام نسبت به قانون قاچاق کالا و ارز وجود داشت که این ابهام درباره اعاده دادرسی در موارد تشخیص خلاف بَیّن شرع بود. قرار شد مطابق ماده 477 قانون مجازات اسلامی اقدام شود و این هم به تصویب رسید.

غلامرضا مرحبا

به گزارش خبرنگار ایکنا، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس 3 بهمن ماه در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی گزارش تحقیق و تفحص از مناطق آزاد قشم و اروند را ارائه کردند که قرار است ظرف دو هفته آینده گزارش نهایی کمیسیون تهیه و برای رسیدگی به صحن علنی ارسال شود.

وی درباره ابهام موجود در قانون قاچاق کالا گفت: برای شورای نگهبان یک مورد ابهام در قانون قاچاق کالا و ارز وجود داشت که این ابهام درباره اعاده دادرسی در موارد تشخیص خلاف بَیّن شرع بود. قرار شد مطابق ماده 477 قانون مجازات اسلامی اقدام شود و این قانون هم به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: موضوع دیگر هم درباره استفساریه قانون نظام صنفی و تعیین‌ تکلیف شرایط عضویت در اتحادیه‌ها با سوابق عضویتی قبلی است که قرار شد با معاونت قوانین مشورتی انجام بگیرد و نظر نهایی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha