راهیابی قاری ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اذان و قرآن عربستان + فیلم
کد خبر: 4047837
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

راهیابی قاری ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اذان و قرآن عربستان + فیلم

مسابقات قرآن و اذان عربستان موسوم به «عطر الکلام» با مشارکت ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف جهان در جده عربستان آغاز شد و راه‌یافتگان به مرحله یک چهارم نهایی شب گذشته، 19 فروردین مشخص شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مکه نیوز، مرحله نخست مسابقات بین‌المللی اذان و قرآن عربستان با نام «عطر الکلام»  جمعه، 19 فروردین برگزار و طی این روز 4 شرکت‌کننده از بین 36 نفر راه‌یافته به مرحله نخست اجراها انتخاب شدند تا تعداد نفرات راه‌یافته به یک چهارم نهایی 24 نفر شامل 12 نفر در رشته قرائت و 12 نفر در رشته اذان تکمیل شود.

سیدجاسم موسوی، قاری ایرانی اهل خوزستان ایران جزء نفراتی است که شب گذشته با رأی هیئت داوران به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این مسابقات که با عنوان عطر الکلام برگزار می‌شود از روز اول ماه رمضان آغاز شده است. بیش از 40 هزار شرکت‌کننده از 80 کشور جهان در این مسابقه که در ماه رمضان از تلویزیون رسمی دولتی عربستان پخش می‌شود، شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی صوت ضبط شده خود را برای داوری اولیه به این مسابقات فرستاده بودند.

راهیابی قاری ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اذان و قرآن عربستان

راهیافتگان به مرحله یک چهارم نهایی از کشورهای مختلف از جمله بریتانیا، کانادا، عربستان سعودی، عراق، مصر، الجزایر، ایران، مالزی، اندونزی و ترکیه هستند.

در ادامه ویدئویی از انتخاب افراد راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی از سوی هیئت داوران را مشاهده می‌کنید.

سیدجاسم موسوی قاری، باتجربه استان خوزستان دارای رتبه‌هایی همچون قاری برگزیده جشنواره فجر تلاوت از دید مردم در سال ۹۹، رتبه نخست رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور هلند، رتبه‌های مختلف مسابقات قرآن اوقاف و... است.

در مسابقات عطر الکلام عربستان، داوران مشهوری از جمله عادل الكلباني از عربستان، محمود احمد العکاوی از لبنان،  عبدالرافع رضوان الشرقاوي از مصر و عبدالرحيم النبولسي از مراکش این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

نفر اول دارای زیباترین صوت در تلاوت قرآن کریم یک میلیون و 300 هزار دلار و نفر اول در رشته اذان 533 هزار دلار جایزه دریافت می‌کند. باقی مانده جوایز بین شش شرکت‌کننده دیگر تقسیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha