استقبال ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی خیانت به قدس و فلسطین است
کد خبر: 4041805
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

استقبال ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی خیانت به قدس و فلسطین است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، استقبال رئیس جمهور ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی را خیانت به قدس و فلسطین خواند و گفت که این اقدام با موضع ملت مسلمان ترکیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین مغایرت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه استقبال ترکیه از اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهونیستی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این سفر همزمان با تشدید تجاوزگری صهیونیست‌ها علیه مردم بیت المقدس و نقشه‌های دشمن برای یهودی‌سازی مقدسات و هجوم شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی انجام می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: سفر رئیس رژیم اشغالگر به ترکیه جانبداری از دشمن در مقابله با جهاد ملت فلسطین است.

این جنبش گفت: تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه اینکه به نفع این و آن کشور است، خیانت به قدس و فلسطین شمرده می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مواضع قوی ملت مسلمان ترکیه در رد سفر رئیس رژیم صهیونیستی به کشورشان را ارج نهاد و گفت: استقبال از هرتزوگ به قیمت هدر رفتن خون شهدای ترکیه است که در راه شکستن محاصره غزه ریخته شده بود و با موضع ملت ترکیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین مغایرت دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از استقبال برخی کشورهای عربی و اسلامی از رئیس رژیم صهیونیستی گفت: نباید به رژیم صهیونیستی برای نفوذ در منطقه و به بازی گرفتن منابع ملت های آن فرصت داده شود.

حماس تاکید کرد: ما با همه اشکال ارتباط با دشمنی که مسجد الاقصی و مقدسات ما را مورد هتک حرمت قرار می‌دهد، ملت ما را محاصره می‌کند، هزاران فلسطینی را در اسارت نگاه داشته، کودکان ما را به قتل رسانده، خانه ‌های ما را تخریب و مردم ما را آواره می‌کند، مخالفیم.

حماس در پایان همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و تقویت مقاومت آن برای دفاع از قبله نخست مسلمانان و منافع امت اسلامی که با منافع رژیم غاصب صهیونیستی در تضاد است، خواستار شد.

انتهای پیام
captcha