نشست مشترک رژیم صهیونیستی و ترکیه با چهار کشور اسلامی در واشنگتن
کد خبر: 4035240
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

نشست مشترک رژیم صهیونیستی و ترکیه با چهار کشور اسلامی در واشنگتن

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» امروز چهارشنبه از نشست مشترک رژیم صهیونیستی با چهار کشور اسلامی و در رأس آن ترکیه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، این نشست به ابتکار مشترک ترکیه و رژیم صهیونیستی برگزار شد و سفرای چهار کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، و ازبکستان حضور داشتند.

به گزارش اسرائیل هیوم، در این دیدار میخائیل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با حسن مراد مرکان، سفیر ترکیه و از نزدیکان به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و سفرای جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان درباره یافتن سازوکاری برای همکاری اسرائیل با این کشورها در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای و ایجاد چارچوبی مشترک برای هماهنگی بین آنها در سطوح مختلف گفت‌وگو کردند.

اسرائیل هیوم گفت: مبتکر این دیدار مالکوم هونلین، تاجر و معاون رئیس کنفرانس جوامع یهودی در آمریکا بود که روابط خوبی با مقامات این کشورها دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اوایل ماه جاری در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر خواهد کرد. اردوغان گفت که این سفر شاهد بحث و ارزیابی روابط دوجانبه و جهت گیری به سمت جنبه مثبت روابط مشترک خواهد بود.

انتهای پیام
captcha