حمایت اتحادیه قرآنی بوشهر از بیمه فعالان قرآنی استان
کد خبر: 4032177
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

حمایت اتحادیه قرآنی بوشهر از بیمه فعالان قرآنی استان

مدیرعامل اتحادیه‌ قرآنی بوشهر با اشاره به بیمه قرآنیان، گفت: در آینده‌ای نزدیک این امر از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان محقق می‌شود.

محمد ادیب نیامحمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: چند سالی است که بیمه فعالان قرآنی با این توجیه که بودجه‌ مورد نیاز رقم بسیار بالایی است و امکان بیمه قرآنیان وجود ندارد بر زمین مانده است.

وی افزود: در حالی که اگر صندوقی به نام صندوق بیمه فعالان قرآنی اختصاص داده شود به راحتی می‌توان این کار را انجام داد، مطالبه‌گری از همه استان‌ها شکل گرفت و قرار شد که بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عملیاتی شود.

ادیب‌نیا با بیان اینکه آقای انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری پیگیری‌های خوبی در این زمینه داشته است، گفت: در این طرح دو سوم حق بیمه از سوی دولت و یک سوم باقی مانده نیز از سوی فرد پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی بوشهر با بیان اینکه شغل آموزش آنلاین قرآن به تصویب مشاغل خانگی رسیده است و با دریافت تأییدیه اتحادیه می‌توانند بیمه شوند، گفت: مدیرانی که بتوانند در فضای مجازی مجوز مشاغل خانگی دریافت کنند می‌توانند از تسهیلات حمایتی ویژه مشاغل خانگی نیز برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: اتحادیه حمایت‌های خود را از مؤسسات قرآنی انجام خواهد داد، همچنین آن دسته از مربیانی که حافظ پنج جزء قرآن باشند می‌توانند مشمول این بیمه شوند، آن دسته از مربیانی که امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین را ندارند می‌توانند در طرح‌های تابستانی مؤسسات، خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و ... شرکت کنند و از این طریق بیمه آن‌ها عملیاتی شود. این مصوبه از 22 بهمن‌ماه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha