انقلاب اسلامی بارقه‌ امید را در دل‌های جوانان و انسان‌های آزادی‌خواه ایجاد کرد
کد خبر: 4033398
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
وابسته فرهنگی ایران در راولپندی نوشت:

انقلاب اسلامی بارقه‌ امید را در دل‌های جوانان و انسان‌های آزادی‌خواه ایجاد کرد

‌رحمان‌زاد در یادداشتی با اشاره به نقش آفرینی‌های امام خمینی(ره) در پیدایی و مانایی انقلاب و نظام اسلامی و درایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌های دشمنان مطرح کرد: انقلاب اسلامی بارقه‌ امید را در دل‌های جوانان و انسان‌های آزادی‌خواه ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرامرز ‌رحمان‌زاد، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی، در یادداشتی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت:
 
«بهمن‌ماه فرا رسید و آغاز جشن انقلاب اسلامی ایران. حس غرور و باور به توانستن و «ما می‌توانیم» در مردم ایران و مظلومان جهان دوباره شعله ور شد. چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد.
 
انقلاب اسلامی به «چهل‌واره دوم» وارد شده و در این مسیر تأثیرات زیادی در جهان گذاشته و نکته مهم در این زمینه، حفظ اصول و پایبندی به اهداف اولیه و عدم انحراف از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است. اهدافی که بنای آن ایمان به خدا و اسلام ناب محمدی(ص) است.
 
مرور انقلاب اسلامی نشان می‌دهد این انقلاب که غیر از مظلومان و مستضعفان همه علیه آن بودند، بر اساس تجربه تاریخی طی شده، ایجاد نشده است و مقایسه آن با انقلاب‌های دیگر وجه تمایز آن را نشان می‌دهد.
 
بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره): شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جدا است؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام. لذا همه امور با درایت حضرت امام خمینی(ره) و حمایت مردم پیش رفته است.
 
بعد از رحلت آن پیر فرزانه «پرچم افتخار» برانگیز این انقلاب در همان خط مستقیم در دستان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. رهبری دینی و غیرحزبی که نماد ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان، قلدرمابان و مدافع مظلومان و ستم دیدگان جهان است.
 
پس از فروپاشی شوروی و ظهور قدرت‌های جدید تقابل دوگانه اسلام و استکبار به وجود آمد و ایشان در بیانیه «گام دوم انقلاب» ضمن توصیه به شناخت گذشته، آرمان انقلاب را ایجاد «تمدن نوین اسلامی» بیان کردند. قطعاً ایجاد چنین تمدنی با روحیه خواستن و توانستن و کلید واژه «ما می‌توانیم» قابل تحقق است.
 
امیدی که بعد از انقلاب اسلامی در دل‌های جوانان و انسان‌های آزادی خواه به وجود آمده و نشانه‌های آن در سراسر منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) قابل مشاهده است، یکی از برکات این انقلاب عظیم‌الشأن است.
 
مطالعه تاریخ به روشنی گواهی می‌دهد؛ ظهور انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی ضمن اینکه پایانی بر انحطاط طولانی عقب ماندگی و نجات کشور از تحقیر و سرسپردگی بوده است، حکومتی مردم نهاد، مستقل، دارای ثبات و امنیت و تغییر فضای کشور به سمت معنویت و اخلاق را بنا نهاده است.
 
ایران پس از انقلاب اسلامی با شدیدترین دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها مواجه بوده و هست. کمتر کشوری می‌تواند در مقابل این نوع دشمنی‌ها تاب و تحمل داشته باشد.
 
تحریم‌های ظالمانه که برای براندازی نظام اسلامی مردم را هدف قرار داده است، کارشکنی در امور بین‌المللی، ایجاد فتنه در روابط ایران با همسایگان خود، جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی به شیوه‌های مختلف حتی با شهادت فرزندان برومند این سرزمین از جمله اقدامات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ایادی زبون آن است. در اینجا چند نمونه مقایسه و شاخص می‌تواند پیشرفت ایران بعد از انقلاب اسلامی را علیرغم تمام کینه ورزی‌های دشمنان نشان دهد:
-  رتبه 14 در سال 2020 در مقایسه با رتبه 56 در سال 1996 میلادی در رشته فیزیک و نجوم
- رتبه 27 در سال 2020 در مقایسه با رتبه 60 در سال 1996 میلادی در رشته علوم اجتماعی
 - رتبه 8 در سال 2020 در مقایسه یا رتبه 48 در سال 196 میلادی در رشته دارو سازی
- رتبه 13 در سال 2020 در مقایسه با رتبه 108 در سال 1996 میلادی در رشته پرستاری
 
در جهان:
-         سومین کشور تولید کننده لوله‌های چدنی 2000 میلیمتری ضد زلزله در آسیا
-         سومین کشور تولید کننده دکل تولید برق
-         دومین کشور سازنده ملخ کامپوزیتی بالگرد (هلیکوپتر)
-         نخستین پیوندهای زیست مصنوعی به روش تک مرحله‌ای در ایران
-         سومین کشور دارای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در جهان و اولین در غرب آسیا (خاور میانه)
-         مقام دوم در زمینه نانو
-         رتبه سوم در صنعت سدسازی
-         جایگاه یازدهم در تولید سیمان و رتبه اول در صادرات سیمان
-         رتبه نخست در تولید آهن اسفنجی، رتبه دوازدهم در تولید مس؛ رتبه دهم در تولید فودلاد خام، رتبه سوم در تولید گچ، رتبه نخست در تولید فیروزه، رتبه دهم در تولید سنگ آهن
-         دومین سازنده ربات دستیار جراح قلب
-         توسعه چشمگیر در صنعت هسته‌ای و علوم دانش بنیان
-         پیشرفت خیره کننده در صنعت دفاعی
و صدها نمونه دیگر که در این مجال نمی‌گنجد.

به هر روی، انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و توکل به جوانان برومند خود با اعتماد به نفس و روحیه جهادی ضمن مرزبندی و ایستادگی در مقابل دشمنان خود، همچنان در مسیر پیشرفت و تکامل گام بر می‌دارد.»

انتهای پیام
captcha