انتشار داستان زندگی پیامبر(ص) برای کودکان در سریلانکا
کد خبر: 4033978
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

انتشار داستان زندگی پیامبر(ص) برای کودکان در سریلانکا

کتاب «قصه‎ای به شیرینی عسل» که داستان زندگی پیامبر(ص) را به زبان ساده برای کودکان روایت کرده است، به زبان سینهالی در سریلانکا ترجمه و منتشر شد.

انتشار داستان زندگی پیامبر(ص) برای کودکان در سریلانکابه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  به همت رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا و با حمایت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در قالب طرح تاپ کتاب «قصه‎ای به شیرینی عسل» اثر شکوه قاسم نیا با تصویرگری محمد علی بنی اسدی از مجموعه کتاب‌های انتشارات سروش به زبان سینهالی ترجمه و در سریلانکا منتشر شد.

شناخت و آگاهی نسبت به شخصیت و زندگی پیامبر گرامی اسلام برای مسلمانان جهان به‌ویژه کودکان و نوجوانان امری ضروری است تا با خواندن زندگی  پیامبرشان بتوانند راه، روش و اخلاق آن پیامبر رحمت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند. داستان «قصه‌ای به شیرینی عسل» که به شرح زندگی پیامبر(ص) از زمان تولد تا بعثت می‌پردازد از جمله آثار خوب برای معرفی این بخش از زندگی پیامبر(ص) به شمار می‎آید.

این کتاب داستان زندگی پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمّد مصطفی(ص) را از تولد تا زمانی که به پیامبری برگزیده می‌شود، روایت می‌کند.

شکوه قاسم‌نیا با زبانی ساده و روان و کودکانه زندگی پیامبر(ص)  به خصوص سال‌های کودکی ایشان را برای مخاطب تصویرسازی کرده است و کودک ضمن لذّت بردن از خواندن یک داستان با تاریخ صدر اسلام و چگونگی مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری آشنا می‌شود.

این کتاب از سوی خانم فاطمه شیفانی  به زبان سینهالی ترجمه و به همت انتشارات انجمن حکمت با تیراژ 1000 نسخه چاپ و منتشر شده است.

حدود 10 درصد از جمعیت 22 میلیونی سریلانکا مسلمان هستند و شرح تاریخ اسلام به ویژه زندگی و شخصیت پیامبر گرامی اسلام در قالب داستان برای کودکان و نوجوانان این کشور اقدامی مؤثر و جذاب است.

انتهای پیام
captcha