اکران ۵ فیلم در پنجمین روز جشنواره فجر مشهد
کد خبر: 4034808
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

اکران ۵ فیلم در پنجمین روز جشنواره فجر مشهد

در پنجمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، پنج فیلم در سینماهای منتخب مشهد اکران خواهند شد.

 جشنواره فجر به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در پنجمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که از 15 بهمن ماه آغاز شده است، فیلم‌های «لایه‌های دروغ»، «خائن کشی»، «نمور»، « نگهبان شب» و «ملاقات خصوصی» در سینماهای منتخب مشهد اکران می‌شوند.

«لایه‌های دروغ»

اولین فیلم اکشن مشترک ایران و فنلاند محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم به کارگردانی رامین سهراب، نویسندگی رامین سهراب و امیرحسین ماکویی، محصول کمپانی فنلاندی Sonram Productions با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی است.

خلاصه داستان لایه‌های دروغ

لایه‌های دروغ در ژانر اکشن ساخته شده و همین ویژگی آن را متمایز از فیلم‌های این سال‌های سینمای ایران کرده است.

بازیگران فیلم لایه‌های دروغ

رامین سهراب، آنتی رینی، سونیا فارلینگ، آنو سینی‌سالو، نادر فلاح، آرمان درویش، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور، روشنک گرامی و پپه کارای بازیگران لایه‌های دروغ هستند.

این فیلم در پردیس سینمایی هویزه، آفریقا و پارک بازار و در سانس ۱۷:۳۰ به نمایش در خواهد آمد.

«خائن کشی»

 فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی محصول سال ۱۳۹۹ است.

داستان فیلم در مورد گروهی است که می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگران دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرض ملی مصدق می‌خواهند. مصدق بر سر این مسئله اصرار می‌ورزد که نفت ایران باید ملی شود. از سویی سرکرده‌ این گروه دلباخته زنی است، اما در درگیری‌هایی که در جلوی بانک با پلیس بالا می‌گیرد او تیر می‌خورد و باقی فرار می‌کنند و … در این فیلم قسمتی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین گذری هم به ماجرای ملی شدن نفت و ماجراهای آن می‌زند.

بازیگران فیلم خائن‌کشی

امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فودلادوند، حمید رضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس ‌پورعابدینی و با حضور فرهاد آئیش، اکبر معززی، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین جان، سپند امیرسلیمانی، ایلیا کیوان، شکر خدا گودرزی، شاپور کلهر، امیرحسین نوروزبیگی، مانی حیدری، سوگل خالقی، امیرحسین هشترودی، مریم عباس‌زاده، ‎بشیر ادریسی، شاین عیسایان، کیانوش گرامی، بهرام بهرامیان، سامان سالور، جواد طوسی و با هنرمندی مهران مدیری که از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در سانس ۱۹:۳۰ سینماهای هویزه، آفریقا، اطلس، پارک بازار و ویلاژتوریست اکران خواهد شد.

«نمور»

فیلم سینمایی نمور یکی از آثار حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است که داوود بیدل را در مقام کارگردان دارد. این دومین تجربه فیلمسازی بیدل است که از حضور چهره‌هایی بعضا تلویزیونی درون فیلمش استفاده کرده است. فیلم قبلی بیدل روزگاری عشق و خیانت بود که اکران خوبی را پشت سر نگذاشت و نتوانست توفیقی برای کارگردانش به دست بیاورد.

یاسر جعفری تهیه‌کننده نمور است و داستان آن آن‌طور که از تصاویر فیلم بر می‌آید حول یک اتفاق اجتماعی می‌گذرد.

نمور فیلمی به کارگردانی داوود بیدل و نویسندگی نوشین معراجی، تهیه‌کنندگی یاسر جعفری و محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

داستان

فیلم سینمایی نمور درباره‌ داوود برادر بزرگتر خانواده است که به اصرار دانیال همراه همسر خود سمیرا و دخترش آرام راهی شمال می‌شود تا پس از پانزده سال با خواهرش دلارام آشتی کند. پس از رسیدن به شمال، دلارام آنها را نمی‌پذیرد و داوود تصمیم به بازگشت می‌گیرد اما دانیال مانع می‌شود و مسئله‌ مهمی را با او در میان می‌گذارد و …

بازیگران فیلم نمور

محمدرضا علیمردانی، باربد بابایی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و با حضور بهاره کیان‌افشار که از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم در سانس 13 و در پردیس سینمایی آفریقا اکران خواهد شد.

«نگهبان شب»

نگهبان شب جدیدترین ساخته سینمایی رضا میرکریمی است که قرار است در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آید. نگهبان شب یکی از فیلم‌های کنجکاوی برانگیز امسال است که مخاطبان، امید زیادی برای کسب جوایز جشنواره دارند.

رضا میرکریمی بعد از موفقیت در ساخت فیلم سینمایی قصر شیرین به سراغ یک داستان متفاوت رفته و نگهبان شب را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است. میرکریمی که چند سالی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بود در حالی پا به جشنواره چهلم فجر می گذارد که بعد از چند سال جدایی بخش ملی و جهانی بار دیگر این دو بخش در بهمن برگزار می‌شود.

خلاصه داستان فیلم سینمایی نگهبان شب

عوامل فیلم به جای خلاصه داستان این متن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند: پیرمرد پرسید: چرا دختر عمویت را نگرفتی؟ مگر نشان‌کرده هم نبودید؟ جوان سر به زیر انداخت و زیر لب پاسخ داد: آقا پسرعموهام گفتند سهمم از زمین‌ پدری را بزنم به اسم‌شون. پیرمرد متعجب: خب می‌زدی، مگه نگفتی آب نداره؟ جوان آرام سرش را بالا آورد، توی چشم‌های خسته پیرمرد نگاه کرد وگفت: آقا ما رفته بودیم زن بگیریم نرفته بودیم که معامله کنیم...

 بازیگران فیلم نگهبان شب

تورج الوند، لاله مرزبان، محسن کیایی، ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد بازیگران نگهبان شب هستند.

این فیلم در سانس  17:30  در پردیس سینمایی  ویلاژتوریست  به نمایش در خواهد آمد.

«ملاقات خصوصی»

ملاقات خصوصی فیلمی به تهیه‌کنندگی امیر بنان، نویسندگی امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ و کارگردانی امید شمس محصول سال ۱۴۰۰است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد که در سومین روز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران خواهد شد.

شخصیت‌های اصلی فیلم ملاقات خصوصی، دختری به نام پروانه و پسری به نام فرهاد هستند که عاشق هم می‌شوند، البته عشقی متفاوت. پدر پروانه زندانی است و برادرش ایمان نیز یک بدهکار فراری است. پروانه که گرفتاری‌های زیای دارد و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند در عطاری پدرش مشغول به کار است.

فرهاد، هم‌بندی پدر پروانه است که توانسته در زندان یک گوشی موبایل مخفیانه داشته باشد و پروانه هر از گاهی با آن تماس می‌گیرد تا بتواند با پدرش صحبت کند. اینگونه است که فرهاد و پروانه گفت‌وگوهای کوتاهی با هم دارند و بالاخره فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید.

داستان فیلم ملاقات خصوصی موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

 بازیگران فیلم ملاقات خصوصی پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، پیام احمدی‌نیا، شیرین آقا کاشی و حسین پارسایی بازیگران فیلم ملاقات خصوصی هستند.

این فیلم در سانس  17:30  در پردیس سینمایی  اطلس  به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha