وزارت امنیت داخلی آمریکا: در معرض حملات تروریستی احتمالی قرار داریم
کد خبر: 4034810
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

وزارت امنیت داخلی آمریکا: در معرض حملات تروریستی احتمالی قرار داریم

وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گوید که تهدیدهای فزاینده‌ای از سوی گروه‌های افراطی در داخل و خارج این کشور روبه‌روست و در مقطع پیش رو احتمالاً این کشور در معرض حملات تروریستی قرار دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفت که ایالات متحده با تهدیدات فزاینده‌ای از سوی گروه‌های افراطی داخلی و خارجی مواجه است که با بحران گروگان‌گیری ماه گذشته در کنیسه‌ای در تگزاس و تهدید به بمباران کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاهپوستان برجسته شده است.

این هشدار پس از آن صادر شد که هفته گذشته مدارس سراسر ایالات متحده کلاس‌ها را لغو و دستور ورود به سرپناه را صادر کردند. بازرسان در نهایت موفق به یافتن مواد منفجره نشدند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: تهدید علیه کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان و سایر کالج‌ها و دانشگاه‌ها، تأسیسات و کلیساهای یهودی باعث نگرانی شده و ممکن است، طرف‌ها و نهادهای افراطی را تحریک کند تا برای خشونت بسیج شوند.

مالک فیصل اکرم، مرد مسلح انگلیسی‌تبار ماه گذشته چهار نفر از جمله خاخام چارلی سیترون واکر را در مجمع بیت اسرائیل در کولویل تگزاس گروگان گرفت. او در حالی که اسلحه‌ای در دست داشت، 10 ساعت آنها را گروگان گرفت. این درگیری با آزادی چهار گروگان بدون آسیب و کشته شدن مظنونان پس از یورش نیروهای امنیتی به مجمع پایان یافت.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: حامیان گروه‌های تروریستی خارجی تکرار حملاتی مانند حمله 15 ژانویه 2022 به کنیسه کولویل، تگزاس را تشویق کرده‌اند.

 سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده ماه‌ها پیش در مورد این تهدید هشدار داده بودند که افراط‌گرایان خشونت‌طلب با انگیزه نژادی، مانند برتری‌طلبان سفیدپوست، ممکن است به دنبال انجام حملاتی باشند که منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

 وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده همچنان شاهد افزایش تهدیدات است.

او افزود: تروریست‌های خارجی همچنان قصد دارند ایالات متحده و آمریکایی‌ها را هدف قرار دهند و ممکن است به دنبال سوء استفاده از محیط امنیتی متغیر خارج از کشور برای برنامه‌ریزی حملات باشند.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد که داعش یا گروه‌های وابسته به آن ممکن است برای انتقام از یورش نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه در هفته گذشته که منجر به کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده این گروهک شد،  فراخوان‌هایی برای انتقام‌گیری صادر کنند.

انتهای پیام
captcha