افزایش شصت درصدی فروش آنلاین محصولات حلال در اندونزی
کد خبر: 4034829
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

افزایش شصت درصدی فروش آنلاین محصولات حلال در اندونزی

آمارهای بانک مرکزی اندونزی نشان می‌دهد سال گذشته فروش آنلاین محصولات حلال این کشور، نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سلام گیت‌وی، بانک مرکزی اندونزی در گزارش اعلام کرد که فروش آنلاین محصولات حلال در اندونزی از ماه ژانویه تا اکتبر 2021 به 12.18 تریلیون روپیه معادل 850 میلیون دلار رسیده که رشدی 62 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 نشان می‌دهد.

بیشترین رشد تجارت حلال در اندونزی در طی ماه می و در آستانه عید فطر سال گذشته بوده است که معمولاً میزان مصرف در این زمان به بالاترین حد خود می‌رسد.

پری وارجیو، رئیس بانک ملی اندونزی اعلام کرد: در ماه اکتبر 2021 زنجیره فروش آنلاین محصولات حلال شاهد رشد چشمگیر بیش از 62 درصدی بوده است.

بیشترین سهم از فروش محصولات حلال با 92 درصد متعلق به پوشاک اسلامی و پس از آن محصولات آرایشی و بهداشتی حلال با 3 درصد، کتاب و نوشت‌افزار با 2 درصد و غذا و نوشیدنی‌های حلال با 1.5 درصد رتبه‌های بعدی را داشتند.

این ارقام نشان می‌دهد که فروش آنلاین پوشاک در پی شیوع کرونا و تغییر در عادات خرید مردم، در مقایسه با فروش حضوری این محصولات رشد چشمگیری داشته است.

در این مدت رشد فروش آنلاین این محصولات نسبت به سال قبل از آن 72 درصد بوده و به رقم 780 میلیون دلار رسیده است.

همچنین کاهش سخت‌گیری‌ها و تدابیر پیشگیرانه از کرونا و افزایش ساعات کار مراکز خرید تأثیری بر عادت خرید آنلاین پوشاک نداشته است. این امر نشان می‌دهد که طراحان پوشاک اسلامی باید به عرضه محصولات خود در شبکه‌های مجازی توجه خاص نشان دهند.

از سوی دیگر فروش آنلاین محصولات غذایی و نوشیدنی‌های حلال به 14 میلیون دلار کاهش یافته است که بازگشایی رستوران‌ها و بازگشت کارکنان به محل کار، علت اصلی این کاهش بوده است.

در این مدت از نظر روش‌های پرداخت، پول الکترونیکی و تراکنش‌های بانکی دو روش اصلی در پرداخت هزینه محصولات حلال بوده و به ترتیب 50 و 14 درصد از این تراکنش‌ها را شامل می‌شده است.

انتهای پیام
captcha