چرا مالزیایی‌ها محصولات بهداشتی حلال را ترجیح می‌دهند
کد خبر: 4122133
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

چرا مالزیایی‌ها محصولات بهداشتی حلال را ترجیح می‌دهند

نتایج یک تحقیق در مالزی نشان داد که مصرف‌کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشور محصولات دارای گواهی یا آرم حلال را به دلیل مسائلی مانند پاکیزگی، ایمنی و بهداشت به محصولات غیرحلال ترجیح می‌دهند.

چرا مالزیایی‌ها محصولات بهداشتی حلال را ترجیح می‌دهند

به گزارش ایکنا به نقل از Cosmetics Design Asia، براساس این گزارش عوامل دیگری که در خرید لوازم آرایشی حلال مؤثر هستند عبارتند از رعایت مسائل دینی(68.4%)، شناخت خوب مصرف‌کنندگان در مورد لوازم آرایشی حلال(63.1%) و عوامل مرتبط با محصول مانند مواد تشکیل دهنده، آرم حلال و گواهی حلال (52.6%).

این تحقیقات در Journal of Cosmetic Dermatology منتشر شد. نویسندگان این گزارش از دانشگاه مالایا در مالزی هستند.

این تحقیق نشان داد که به طور کلی، مصرف کنندگان لوازم آرایشی حلال سطح اعتماد فزاینده‌ای به برچسب‌گذاری محصولات حلال(آرم حلال) دارند که احتمال خرید محصولات آرایشی دارای گواهی حلال را افزایش می‌دهد.

رعایت مسائل دینی باعث شده که نگرانی بیشتری در مورد برچسب حلال و مواد ایمنی در این محصولات وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که اقلیت مسلمان در کشورهای غیراسلامی محصولات ساخته شده در کشورهای مسلمان مانند ترکیه، مالزی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را حتی بدون داشتن آرم حلال خریداری می‌کنند.

این تحقیق همچنین نشان داده که مصرف‌کنندگان به برندهای خاص اعتماد و اطمینان بیشتری دارند و زمانی که محصولات جدید توسط خانواده، اقوام و دوستان نزدیک توصیه می‌شوند، مایلند محصولات جدیدی را امتحان کنند.

انتهای پیام
captcha