نشست «چرا شیعه هستم؟» در دانشگاه قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4035995
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
با حضور نویسنده کتاب؛

نشست «چرا شیعه هستم؟» در دانشگاه قم برگزار می‌شود

نشست دانشجویی با محوریت کتاب «چرا شیعه هستم؟» با حضور نویسنده کتاب از سوی کانون ثقلین دانشگاه قم برگزار می‌شود.

نشست «چرا شیعه هستم؟» به گزارش ایکنا، نشست صمیمانه دانشجویی به همراه پرسش و پاسخ با محوریت کتاب «چرا شیعه هستم؟» از سوی کانون ثقلین دانشگاه قم به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) برگزار می‌شود.

این نشست ویژه عموم دانشجویان سه‌شنبه، 26 بهمن‌ماه ساعت 19 در فضای ادوبی‌کانکت به نشانی https://vclass.qom.ac.ir/farhangi به همراه قرعه‌کشی بین شرکت‌کنندگان نشست برپا می‌شود.

در این نشست نویسنده کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین حدادپور جهرمی نیز حضور خواهد داشت.

معرفی کتاب چرا شیعه هستم؟

کتاب چرا شیعه هستم؟ روایتی دقیق از مذهب شیعه است و اینکه چرا این مذهب کامل‌ترین است. این کتاب‌ آرا و نظرات عالمان درباره این مذهب را ذکر کرده است.

برای هر انسانی مهم است که بداند آرا و اعتقادات او چه منابعی دارد و سرچشمه آن از کجاست؟ اما مهم‌ترین و پرفایده‌ترین روش اثبات حقانیت دین یا مذهبی این است که دلایل حقانیت آن را از منابع مهم‌ترین رقیبان خود بیرون آورد، یعنی با استفاده از روش منطقی معروف که مبتنی بر پوشش و اقرار است، دلایل و مبانی حقانیت مذهب خویش را اثبات کند. بیش از نود و پنج درصد منابعی که در کتاب چرا شیعه هستم؟! استفاده شده است، همگی از منابع مهم و دست اول اهل تسنن است که به اعتراف اهل فضل از بهترین شیوه‌های اثبات حقانیت است.

این کتاب در ۷ فصل نوشته شده است: فصل اول اثبات وجود خداوند و توحید که به ۱۰ دلیل و برهان بر اثبات توحید می‌پردازد. فصل دوم نیاز به دین شریعت آسمانی به توضیح در باب مذاهبی چون آنگلوساکسون، شیطان‌پرستی، بودیزم و کنفسیوس می‌پردازد. فصل سوم هدف و فلسفه بعثت انبیاء و فصل چهارم ضرورت امامت را بیان می‌کند. فصل پنجم وجوه مشترک و متمایز در مسئله امامت از دیدگاه فریقین به دیدگاه اشتراک و اختلافی شیعه و سنی درباره امامت می‌پردازد. فصل ششم دلایل حقانیت امام علی(ع) در منابع اهل سنت با ۱۲ دلیل به اثبات حقانیت امام علی(ع) می‌پردازد که برگرفته از احادیث نبوی یا آیات قرآن است و مختصری از فضایل امام علی(ع) در کتب اهل سنت را ذکر می‌کند. در فصل هفتم به سوالات و شبهات پیرامون افکار تشیع و در خاتمه از علمای اهل تسنن چند سوال مهم پرسیده شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha