افزایش تنوع سبد واکسیناسیون قم با ورود واکسن «فخرا‌وک»
کد خبر: 4036057
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

افزایش تنوع سبد واکسیناسیون قم با ورود واکسن «فخرا‌وک»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از امروز واکسن «فخرا‌وک»به سبد واکسیناسیون قم اضافه شده و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت نوبت اول این واکسن به مراکز منتخب مراجعه کنند.

سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قمبه گزارش ایکنا از قم،  به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز، 24 بهمن‌ماه در خصوص آخرین وضعیت واکسن‌های موجود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون طی سخنانی، اظهار کرد: تا قبل از امروز واکسن‌های برکت، سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکووک، اسپوتنیک، اسپایکوژن و رازی کووپارس در مراکز واکسیناسیون موجود بود و از امروز واکسن فخراوک نیز به سبد واکسیناسیون قم اضافه شد.

وی با بیان اینکه واکسن «فخراوک» در تعدادی از مراکز منتخب استان توزیع شده است، تصریح کرد: در مراکز تجمیعی شماره(1)، مصلی، موسی بن جعفر(ع) و حرم مطهر و مرکز خدمات جامع سلامت، 12 فروردین، الزهرا(س) و امام رضا‌(ع) پردیسان این واکسن موجود است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه در حال حاضر تنوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان بالاست و مردم می‌توانند به انتخاب خود یکی از واکسن‌ها را انتخاب کنند با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 9 ساله در این استان، گفت: از تمامی شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا را انجام داده و همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کوشا باشند.

یادآور می‌شود، واکسن کرونای «فخراوک» مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است که توسط شرکت میلاد دارو نور وزارت دفاع تولید شده است.

انتهای پیام
captcha