استقبال حماس از حکم دادگاه آفریقای جنوبی درباره یهودستیزی
کد خبر: 4037404
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

استقبال حماس از حکم دادگاه آفریقای جنوبی درباره یهودستیزی

حماس با صدور بیانیه‌ای از حکم دادگاه آفریقای جنوبی درباره تمایز قائل‌شدن بین مبارزه با صهیونیسم و یهودستیزی استقبال کرد.

استقبال حماس از حکم دادگاه آفریقای جنوبی درباره فرق یهودستیزی با ضد صهیونیسم/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز شنبه از حکم دادگاه آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه ضد صهیونیسم به معنای یهودستیزی نیست، استقبال کرد.

موسی ابومرزوق، رئیس دفتر روابط بین‌الملل حماس با استقبال از تصمیم تاریخی دادگاه قانون اساسی در آفریقای جنوبی که تأکید کرده است انتقاد از صهیونیسم انتقاد از یهود شمرده نمی‌شود، گفت: این تصمیم به منزله حمایت حقوقی و سیاسی از مخالفان اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است به خصوص که رژیم اشغالگر هر گونه انتقاد از خود را یهودستیزی تلقی می‌کند.

این مقام حماس گفت: تصمیم دادگاه قضایی در آفریقای جنوبی انگیزه‌ای قوی و مشوقی برای دیگر طرف‌های قضایی در دنیاست تا با صدور احکام قانونی و تدابیر قضایی مشابه عرصه را بر رژیم اشغالگر تنگ کنند؛ رژیمی که درصدد ممانعت از تحقق حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود است.

ابومرزوق گفت: رژیم اشغالگر با تداوم نقض قوانین بین‌المللی و منشورهای سازمان ملل همچنان علیه کشورهایی که با موجودیت آن در خاک فلسطین مخالفند، هراس‌افکنی می‌کند.

 دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی چهارشنبه گذشته، 27 بهمن‌ماه این حکم را در پرونده‌ای که توسط کمیسیون حقوق بشر آفریقای جنوبی (غیر دولتی) به نمایندگی از شورای وکلای یهودی آفریقای جنوبی مطرح شده بود، صادر کرد.

در حکم قضایی آفریقای جنوبی آمده است که اصطلاح یهودیت و صهیونیسم مترادف نیستند و ضد صهیونیسم، یهودستیزی نیست و تفاوت‌های کاملا مشخصی بین این دو واژه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha