مسابقات قرآن «سیدحسین بدرالدین الحوثی» در یمن برگزار شد
کد خبر: 4037506
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

مسابقات قرآن «سیدحسین بدرالدین الحوثی» در یمن برگزار شد

مسئولین دولت نجات ملی یمن به مناسبت ماه رجب و سالروز شهادت سیدحسین بدرالدین الحوثی، مؤسس و رهبر سابق انصارالله مسابقه «فی رحاب القرآن» را در استان تعز این کشور برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، اداره آموزش قرآن دفتر ارشاد استان تعز یمن از امروز مسابقه «فی رحاب القرآن کریم» ویژه سال 1443 هجری قمری را آغاز کرد.

آغاز این مسابقات که در آن 275 متسابق زن و مرد در سطح استان حضور دارند، همزمان با سالروز شهادت رهبر شهید حسین بدرالدین الحوثی است که پایه‌گذار آرمان قرآنی در یمن شمرده می‌شود.

صلاح بجاش، استاندار تعز در مراسم افتتاحیه این مسابقه با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات در حوزه قرآن کریم به منظور افزایش آگاهی‌بخشی جوانان نسبت به اهمیت قرآن و معارف عالی آن گفت: راه‌اندازی این مسابقات در ماه رجب مؤید پایبندی و افتخار یمنی‌ها به کتاب خداوند متعال و هویت ایمانی و اشتیاق آنان به یادگیری، درک مفاهیم و مدیریت احکام آن است.

استاندار تعز با اشاره به حمایت مقامات از حافظان قرآن و ایجاد فرهنگ قرآنی صحیح در بین جوانان گفت: استماع قرآن کریم و گوش فرادادن متواضعانه به آن غذای واقعی روح و بدن است تا انسان از آن طریق بیش‌تر به خداوند عزّوجل نزدیک شود.

وی به موضوع همزمانی برپایی این مسابقه با سالروز شهادت شهید حسین بدرالدین الحوثی اشاره کرد و گفت: پایبندی به کتاب خدای عزّوجل راه موفق برای مقابله با جنگ نرمی است که دشمنان از طریق آن تلاش می‌کنند ارزش‌های جامعه را تخریب و جوانان را به فساد سوق دهند.

اسماعیل شرف‌الدین، معاون استاندار تعز هم از تدارک مقامات محلی این استان برای راه‌اندازی مراکز و مدارس تابستانه حفظ قرآن خبر داد و گفت: دولت نجات ملی یمن در صنعاء برای ایجاد نسلی آگاه و مسلح به علم و دانش متکی به کتاب خدا و سنت رسول اکرم(ص) تأکید دراد.

شهید حسين بدرالدين الحوثی با نام کامل «سیدحسین طباطبایی حوثی» فرزند «علامه سیدبدرالدین طباطبایی حوثی» رهبر شیعیان زیدی یمن بود که با تمسك به اصل برائت از دشمنان اسلام، حركت انقلابی خود را در سال ۲۰۰۲ در صعده در شمال یمن آغاز كرد.

او با درك درست زمان خود، مسئوليت تاريخی‌اش را به‌خوبی انجام داد و علاوه بر تدریس علوم دینی به جوانان، به همراهی يارانش شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» و «اسلام پیروز است» را در مساجد بزرگ يمن فرياد زد و علیه آمريكا ـ که به بهانه مبارزه با تروريسم و القاعده، نيروهای نظامی و امنيتی خود را در خاك يمن مستقر كرده بود ـ قیام کرد.

شهید حسين بدرالدین الحوثی در مقابل حمله نظامی ارتش يمن به دفاع پرداخت و پس از چند ماه جهاد در سپتامبر سال ۲۰۰۴ (۲۶ رجب ۱۴۲۵)، هنگامی که به همراه جمعی از يارانش برای قرائت دعای کمیل به کوهستان رفته بود، مورد محاصره قرار گرفت به شهادت رسيد.

حکومت وقت یمن برای جلوگیری از گسترش تفکر انقلابی و ضد استکباری حسین الحوثی، پیکر او را تحویل نداد و آن را در زندان مرکزی صنعا به‌طور موقت دفن کرد. هم‌زمان با برکناری علی عبدالله صالح، حکومت جدید یمن پیکر وی را که حدود ۱۰ سال در زندان نگهداری می‎شد به خانواده او تحویل دادند. بقایای پیکر وی با حضور جمعیت انبوهی در سال ۹۲ شمسی در صعده تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha