گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب از سوی بانوان و نخبگان جنوب لبنان + عکس
کد خبر: 4037526
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب از سوی بانوان و نخبگان جنوب لبنان + عکس

بانوان در شهر بیروت و نخبگان جنوب لبنان طی مراسمی با حضور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش ایکنا، نشست‌ها، همایش‌ها و جشن‌های با شكوه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر لبنان همچنان ادامه دارد. در این رابطه به همت تشكل‌های بانوان در منطقه «السان تیریز» بیروت نشستی با حضور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار شد.
 
در این مراسم با شكوه که در سالن اجتماعات مجمع امام حسین مجتبی(ع) در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، 200 عضو فعال از فعالان انجمن‌های بانوان حضور داشتند.
 
مراسم با پخش آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. سپس عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، با یاد و نام امام راحل(ره) و یاد همه شهدای سرافراز انقلاب اسلامی، به سخنرانی پرداخت.
 
خامه‌یار در سخنان خود به ابعاد مختلف، اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری آن در داخل و خارج به‌ویژه منطقه غرب آسیا پرداخت. وی به تفصیل، شرایط داخلی پیش از انقلاب و محیط پیرامونی كشورمان را كه منجر به قیام مردم ایران شد، مورد كالبد شكافی قرار داد.
 
در ادامه، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در سخنانی به انگیزه‌ها و مهمترین دستاوردهای انقلاب در چهار دهه اخیر پرداخت و انقلاب إسلامی را بزرگترین پدیده قرن و تأثیرگذارترین اتفاق بر مردم مسلمان منطقه دانست.
 
در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود به پنج نفر از بانوان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان اهدا شد.
 
پس از پایان مراسم، نشست هم‌اندیشی سیاسی با حضور بانوان فعال با موضوع «شبکه‌های اجتماعی؛ تهدید یا فرصت؟» برگزار شد. در این نشست، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی و دیدگاه‌های خود پیرامون ظرفیت‌ها و چالش‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی را بیان کرد.
 
از سوی دیگر نشست هم‌اندیشی با شکوهی با حضور فعالان سیاسی، فرهنگی رسانه‌ای و مذهبی شهر صرفند در جنوب لبنان با حضور و سخنرانی عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
بررسی روابط خارجی ایران با کشورهای منطقه خاورمیانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یکی از محورهای این نشست بود.
 
عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در سخنانی به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر پرداخت و با ذکر نمونه‌هایی از تهدیداتی که جمهوری اسلامی موفق شده آن‌ها را به فرصت تبدیل کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته  با وجود چالش‌ها و تحریم‌ها توانست با قدرت، مسیرهای ترقی را در حوزه‌های مختلف بپیماید.
 
خامه‌یار،  ریشه‌ها و عواملی را كه منجر به انقلاب مردم ایران شد، بازگو و تحولات فكری و معرفتی یك قرن گذشته ایران را تبیین كرد.
 
در ادامه، عده‌ای از حضار به تبیین و بررسی اثرگذاری‌های انقلاب مردم ایران بر منطقه و ملت‌های آن پرداختند و  سپس رایزن فرهنگی به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
 
فعالان لبنانی با اشاره به مبارزه قاطعانه جمهوری اسلامی ایران با استکبار و ظلم، ایران اسلامی را پرچمدار میدان این مبارزه دانسته و تأکید کردند ملت ایران با تأسی از رهنمودهای حكیمانه رهبر انقلاب و درایت مسئولان خود، آرمان‌های انقلاب از جمله استکبارستیزی و دفاع از حق را سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام
captcha