حذف کاریکاتور ضداسلامی هندوها از توییتر
کد خبر: 4037737
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

حذف کاریکاتور ضداسلامی هندوها از توییتر

توییتر پست توهین‌آمیز شاخه گجرات حزب بهاراتیا جاناتا را که کاریکاتوری جنجالی در مورد پرونده‌ای تروریستی منسوب به مسلمانان را نشان می‌داد، حذف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Scroll، این کاریکاتور گروهی از مردان ریش‌دار را نشان می‌داد که کلاه‌هایی جمجمه‌ای به سر داشته و به طناب آویزان شده بودند. پس زمینه کارتون صحنه انفجارهای احمدآباد در سال ۲۰۰۸ را نشان می‌داد.

در توضیح این پست آمده است: Satyamev Jayate [حقیقت به تنهایی پیروز می‌شود] برای عاملان ترور رحمی در کار نیست.

اکنون این توییت به دلیل نقض قوانین پلتفرم حذف شده است.

یاگنش دیو، سخنگوی BJP گجرات گفت که این توییت در پاسخ به حکم دادگاه ارسال شده است. پست مربوط به حکم انفجارهای سریالی در سال 2008 توسط توییتر پس از گزارش آن از سوی کاربران حذف شد.

دیو ادعا کرد: این کاریکاتور (توسط حزب) بر اساس گزارش‌های روزنامه‌ها و کانال‌های خبری طراحی شده و هیچ قصدی برای هدف قرار دادن هیچ بخش از جامعه‌ وجود ندارد!

با این همه این پست در فیس‌بوک نیز منتشر شده و افرادی که به آن اعتراض کرده بودند پاسخی از این پلتفرم دریافت کردند که در آن اعلام شد «این کاریکاتور استانداردهای این پلتفرم را نقض نمی‌کند». این پست در اینستاگرام نیز منتشر شده است.

از صبح روز دوشنبه، چندین پست در فیس‌بوک با این کارتون قابل مشاهده است.

در 18 فوریه(29 بهمن)، یک دادگاه ویژه در گجرات، 38 نفر از 49 محکوم پرونده انفجار بمب را به اعدام محکوم کرد. بقیه متهمان نیز به حبس ابد محکوم شدند.

در 26 جولای 2008 (5 مرداد 1387) 22 انفجار در شهر احمدآباد رخ داد که 56 کشته و بیش از 200 زخمی بر جای گذاشت. پلیس مدعی شد که افراد مرتبط با گروه تروریستی مجاهدین هندی مسئول این انفجارهای سریالی هستند. مجاهدین هندی جناحی غیرقانونی از جنبش اسلامی دانشجویان هند است.

انتهای پیام
captcha