رایزنی ایران و دانشگاه «پروجا» در ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فرهنگی
کد خبر: 4038209
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

رایزنی ایران و دانشگاه «پروجا» در ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فرهنگی

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا ضمن بازدید از دانشگاه شهر «پروجا» در این کشور در دیدار با پروفسور «مائوریتزیو اولیوییِرو» (Maurizio Oliviero) رئیس این دانشگاه بر لزوم تقویت گسترش همکاری های فرهنگی دو سویه تأکید کرد.

رایزنی ایران و دانشگاه «پروجا» در ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فرهنگیبه گزارش ایکنا؛ محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا به شهر پروجا سفر و ضمن بازدید از دانشگاه این شهر؛ با پروفسور «مائوریتزیو اولیوییِرو» (Maurizio Oliviero) رئیس این دانشگاه ملاقات و علاوه بر هم‌اندیشی در خصوص همکاری‌های آتی؛ تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه فردوسی مشهد را با وی امضا کرد.

برنامه بازدید رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا از دانشگاه پروجا که با همراهی قائم‌مقام و مدیر حوزه ریاست این دانشگاه انجام شد؛ شامل بازدید از مجموعه کتب نفیس در کتابخانه و تالار مشاهیر این دانشگاه بود و در جریان دیدار با پروفسور «مائوریتزیو اولیوییِرو» رئیس دانشگاه پروجا، در موضوعات مختلف هم‌اندیشی و توافقات اولیه حاصل شد.

همچنین پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در خصوص گشایش اتاق ایران در دانشگاه پروجا که در جریان ملاقات‌های غیر حضوری پیشین مورد هم‌اندیشی قرار گرفته بود، به تأیید نهایی رئیس دانشگاه پروجا رسید و پروفسور «دانییِله پاربونو» (Daniele Parbuono) به عنوان رابط دانشگاه پروجا به منظور پیگیری‌ها در این خصوص معرفی و مقرر شد، گشایش اتاق ایران در این دانشگاه، با تشکیل یک کمیته اجرایی پیگیری شود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، در ادامه این دیدار تفاهم‌نامه دانشگاه‌های فردوسی مشهد و پروجا که با هماهنگی و پیگیری رایزنی فرهنگی ایران، با هدف پشتیبانی طرف ایرانی از گشایش اتاق ایران در دانشگاه ایتالیایی تنظیم شده بود، به امضای رئیس دانشگاه پروجا رسید و تفاهم‌نامه امضاشده در چهار نسخه(دو نسخه انگلیسی و دو نسخه ایتالیایی) به منظور اخذ امضای طرف ایرانی، تحویل رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا شد.

این نشست با اهدای هدایای رایزنی فرهنگی ایران شامل یک قطعه صنایع دستی و یک جلد کتاب معرفی ایران به رئیس دانشگاه پروجا و اهدای نشان ویژه این دانشگاه توسط ایشان به محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا پایان یافت.

رایزنی ایران و دانشگاه «پروجا» در ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فرهنگی

انتهای پیام
captcha