نگاهی به مجموعه ۱۵جلدی «از سرزمین نور» در نماز جمعه تهران
کد خبر: 4038696
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

نگاهی به مجموعه ۱۵جلدی «از سرزمین نور» در نماز جمعه تهران

در حاشیه برگزاری مراسم نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران، مجموعه ۱۵جلدی «از سرزمین نور» به قلم محمدرضا سرشار معرفی شد.

مجموعه 15 مجلدی از سرزمین نور

به گزارش ایکنا، امروز، ششم اسفند و در حاشیه برگزاری مراسم نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره)، کتاب «نگاهی به مجموعه 15 مجلدی از سرزمین نور» به قلم محمدرضا سرشار منتشر شد. 

مجموعه کتب «از سرزمین نور» با محوریت زندگی پیامبر اسلام(ص) برای گروه سنی نوجوانان تالیف و مورد توجه کارشناسان دینی و ادبی و مخاطبان نوجوان قرار گرفته است.

درباره تاریخ صدر اسلام، نویسندگان معاصر کشورمان آثار متعددی را نوشته و منتشر کرده‌اند که در اغلب آنها تنها به گوشه‌هایی از این مقطع تاریخی حساس و سرنوشت‎ساز اشاره شده است. البته در بین این نویسندگان، افرادی هم بوده‎اند که با مطالعه مستمر و پیگیر در خصوص زوایای پیدا و پنهان تاریخ صدر اسلام به نوشتن آثار قابل تأمل در این زمینه اقدام کرده‎اند. از جمله، محمدرضا سرشار که مجموعه پانزده مجلدی این نویسنده با عنوان «از سرزمین نور»؛ با محوریت زندگی رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مورد توجه کارشناسان دینی و ادبی و مخاطبان نوجوان قرار گرفته است.

این مجموعه که مخاطب اصلی آن نوجوانان هستند، در هر مجلد به فرازی از زندگی رسول گرامی اسلام پرداخته است. قالب نوشته‌ها داستان است و جدا از نام کلی مجموعه (از سرزمین نور)، هر مجلد نیز عنوان ویژه خود را دارد. این عناوین به ترتیب عبارت‌اند از: داستان زمزم (داستان زندگی نیای پیامبر)، آنچه خدای کعبه اراده کند (داستان زندگی پدر پیامبر)، و آن ستاره که دنباله دار می‌آید (داستان تولد پیامبر)، یتیم نظرکرده (داستان خردسالی پیامبر)، آن قصه که در کتاب‌ها آمده بود (داستان دیدار عبدالمطلب با شاه یمن)، با من سخن بگو مادر (داستان زندگی مادر پیامبر)، ماجرای سپاه فیل (داستان حمله ابرهه به مکه)، آن پدر بزرگ دوست‌داشتنی (پایان کار عبدالمطلب)، سفر دراز شام (داستان نوجوانی پیامبر)، خورشیدی در خانه خدیجه (داستان جوانی پیامبر)، داستان سیل آن سال (داستان جوانی پیامبر)، شب رویش غنچه نور (داستان بعثت پیامبر)، ای جامه بر سر کشیده، برخیز (داستان بعثت پیامبر)، روزگار دراز رنج (از دعوت آشکار تا آغاز هجرت به حبشه)، روزنه‌ای به رهایی (داستان هجرت حبشه).

انتهای پیام
captcha