پیاده‌روی بازمانده حادثه مسجد نیوزیلند برای صلح
کد خبر: 4039628
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

پیاده‌روی بازمانده حادثه مسجد نیوزیلند برای صلح

یکی از بازماندگان تیراندازی در مسجد «کرایست‌چرچ» نیوزیلند پیاده‌روی 350 کیلومتری خود را به سمت این شهر با هدف ترویج صلح آغاز کرده است.

پیاده‌روی بازمانده قتل‌عام کرایست‌چرچ برای ترویج صلح / آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از RNZ، تمل آتاکوکوگو (Temel Atacocugu) پیاده‌روی خود را از شهر دنیدن آغاز کرده و طی دو هفته آینده به همان مسیر قتل‌عام کرایست‌چرچ می‌رسد تا در اقدامی نمادین آن را به نام صلح پس بگیرد.

آتاکوکوگو  در روز حمله به مسجد النور کرایست چرچ در 15 مارس 2019، 9 گلوله خورد.

آتاکوکوگو به RNZ گفت که پاک کردن ارتباط تروریست با دنیدن و کرایست‌چرچ بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: من می خواهم آن - ایدئولوژی نژادپرستانه عامل قتل‌عام کرایست‌چرچ - را از این زمین پاک کنم. به همین دلیل است که این پیاده روی را انجام می‌دهم. او (عامل حمله به مسجد کرایست‌چرچ) و ایدئولوژی‌اش فراموش خواهد شد. مردم او را به یاد نمی‌آورند. اما این راهپیمایی - صلح در برابر نفرت - برای همیشه در یادها خواهد ماند و شاید در تاریخ نیوزیلند نیز ثبت شود.

براساس برنامه، این فعال صلح  در 15 مارس وارد کرایست‌چرچ خواهد شد تا به مراسم بزرگداشت سومین سالگرد حملات در مسجد النور و مرکز اسلامی لینوود بپیوندد.

به عنوان بخشی از این پیاده‌روی، آتاکوکوگو همچنین برای بنیاد‌های خیریه Key to Life، بنیاد سرطان کودک و Save the Children کمک جمع می‌کند.

برنتون ترانت، مردی که در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۱۳۹۷) مرتکب کشتار مسجد کرایست‌چرچ شد، در آگوست (اوایل شهریور) ۲۰۲۰ به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد. در این حملات ۵۱ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha