انتقاد نیوزلند از بازنشر حملات کشتار نمازگزاران در توییتر
کد خبر: 4102665
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

انتقاد نیوزلند از بازنشر حملات کشتار نمازگزاران در توییتر

دولت نیوزیلند در جلسه‌ای با نماینده توییتر در این کشور از بازنشر کلیپ‌هایی از ویدئوی حملات به مسجد کرایست چرچ که در این شبکه اجتماعی آپلود شد و این پلتفرم آن‌ها را مضر تشخیص نداد، انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از RNZ،  کاربران این ویدئوها را گزارش کردند و این باعث شد که دولت نیوزیلند در جلسه‌ای با نماینده توییتر در این کشور این موضوع را مطرح کند.

به گفته سخنگوی نخست‌وزیر نیوزیلند عملکرد گزارش خودکار توییتر نتوانست محتوای مضر را تشخیص دهد و این باعث انتشار مجدد این ویدئوها شد.

با این همه توییتر اعلام کرد که این ویدئوها حذف شده‌اند.

شان لیون، مدیر ارشد شرکت ایمنی نت‌سیف (Netsafe)، به مردم یادآوری کرده است که بازنشر این ویدئوها می‌تواند به دلیل قانون محتوای آنلاین غیرقانونی باعث شود که افراد با اتهامات کیفری روبه‌رو شوند.

لیون گفت: اگر مردم چیز نگران‌کننده‌ای دیدند، باید فوراً آن را به پلتفرم مربوطه و به وزارت کشور گزارش دهند.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، در توییتی اعلام کرده که پیام‌های نفرت‌پراکنی در چند روز گذشته به یک سوم در مقایسه با روز 20 اکتبر (برابر با 28 مهر، روز اوج انتشار این توئیت‌ها) کاهش یافته است.

 روز ۱۵ مارس 2015 (۲۵ اسفند ۹۷) یک مرد تروریست با سلاح نظامی به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۱ نمازگزار را گرفت و ۴۹ تن دیگر را مجروح ساخت. این حادثه تروریستی به صورت آنلاین در صفحه فیس‌بوک قاتل به نمایش گذاشته شده بود.

کشتار کرایست‌چرچ در تاریخ نیوزیلند بی‎‌سابقه بوده و بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت. این جنایت منجر به تغییرات گسترده در قوانین امنیتی و حمل سلاح در این کشور شد.

برنتون تارانت، مردی که در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ مرتکب کشتار مسجد کرایست‌چرچ شد، در آگوست ۲۰۲۰ به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد. در این حملات ۵۱ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این حکم سنگین‌ترین حکمی بود که یک دادگاه در تاریخ نیوزیلند برای یک مجرم صادر کرده بود.

انتهای پیام
captcha