برگزاری مراسم تجلیل از مسلمانان برتر در بریتانیا
کد خبر: 4039832
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

برگزاری مراسم تجلیل از مسلمانان برتر در بریتانیا

نهمین دوره مراسم انتخاب برترین مسلمانان بریتانیا در رشته‌های مختلف علمی، کارآفرینی، ورزشی، هنری، آموزشی، خیریه و ... در منچستر انگلیس برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، نهمین دوره تجلیل از  متخصصان برتر جامعه مسلمانان بریتانیا  در مرکز میراث مسلمانان بریتانیا در منچستر برگزار شد.

این جوایز با اعلام 35 برنده، طیف وسیعی از دستاوردها را در سراسر کشور از جمله دستاوردها در زمینه تجارت، خیریه، ورزش، هنر، فرهنگ، حمایت دینی، آموزش و پزشکی را پوشش می‌دهد.

عرفان یونس، مدیر عامل شرکت Oceanic Consulting که برگزار کننده مراسم امسال بود می‌گوید: فکر می‌کنم هر سال بهترین‌ و موفقترین مسلمانان جامعه بریتانیا را دیده‌ایم اما هر سال از این همه استعداد ویژه و سخت‌کوشی مسلمانان در راه خدمت به جوامع خود شگفت‌زده می‌شوم.

من شک ندارم که جامعه مسلمانان به رشد خود ادامه خواهد داد و به عنوان رهبران نسل‌های آینده عمل خواهد کرد.

در حالی که صدها نفر از برجسته‌ترین مسلمانان از سراسر بریتانیا به عنوان فینالیست گرد هم آمده بودند، یک دختر مدرسه‌ای 10 ساله اهل اولدهام، جایزه نوجوان موفق (Young Achiever) را دریافت کرد. هانا میا برای کمک به افزایش آگاهی در مورد وضعیت کودکان خیابانی در بنگلادش مورد ستایش قرار گرفت.

وی گفت: من واقعاً خوشحالم که جایزه را بردم و روی صحنه رفتم. حالا که برنده شدم اعتماد به نفس بیشتری دارم. هانا گفت که کار خیریه با کمک پدرم سرگرم کننده است. وی افزود: بعد از اینکه پدرم ویدیویی درباره کودکان خیابانی در بنگلادش به من نشان داد، شروع به جمع‌آوری پول کردم. آنها واقعا غمگین به نظر می‌رسیدند. از سال گذشته که شروع به جمع‌آوری کمک کردم، 15 هزار و 600 پوند برای امور خیریه جمع‌آوری کرده‌ام.

امسال، هانا برای کمک به خیریه، 50 کیلومتر پیاده‌روی در ماه رمضان را برنامه‌ریزی کرده و هدف آن جمع‌آوری 5 هزار پوند است.

آفتاب حسین و ندیم احمد از 360 Secure System برنده جایزه کسب و کار کوچک سال شدند. این شرکت راه‌حل‌های امنیتی برای دوربین‌های مداربسته را ارائه می‌کند که نوآورانه و هوشمند است و برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری طراحی شده‌اند؛ داده‌های نظارتی با کیفیت بالا ارائه می‌کنند و امکان مشاهده از راه دور در دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کنند. 
ناظم مانیار، بنیانگذار Sweetheat Technology، از دیوزبری به دلیل تولید کیسه‌های مخصوص تحویل غذا برنده جایزه بخش رستوران‌ها، فست فود، مهمان‌نوازی، جایزه کارآفرین خلاق را دریافت کرد.

نوشین اسلم راجا، اهل دیوسبری، به دلیل فعالیتش به عنوان مؤسس و مدیر مؤسسه مون لایت تراست، Moonlight Trust به عنوان زن مسلمان سال انتخاب شد.

میسون شفیق، اهل هادرسفیلد، جایزه بهترین وکیل مدافع دینی سال را به دلیل فعالیتش به عنوان بنیانگذار و مدیر شرکت Al Mu’Minun  یک سازمان غیرانتفاعی که به خدمت به جوانان از طریق توانمندسازی آنان کمک می‌کند، دریافت کرد. 

انتهای پیام
captcha