نامگذاری جولای به عنوان «ماه میراث مسلمانان» در یوتای آمریکا
کد خبر: 4073005
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

نامگذاری جولای به عنوان «ماه میراث مسلمانان» در یوتای آمریکا

فرماندار ایالت یوتا ماه جولای را به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکا اعلام کرد و به چند ایالتی پیوست که پیش از این، چنین مناسبتی را به رسمیت شناخته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از کی اس ال، فرماندار ایالت یوتا ایالات متحده ماه ژوئیه را به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکا اعلام کرد. به این ترتیب این ایالت به چند ایالتی پیوست که پیش از این، این ماه را به رسمیت شناخته‌اند.

در بیانیه‌ای که اسپنسر کاکس، فرماندار این ایالت منتشر کرد آمده است: امروز یوتا با کمک ساکنان مسلمان آمریکایی و فرهنگ خود در هنر، آشپزی، تجارت، سیاست و ورزش غنی شده است. بیش از یک قرن است که مسلمانان تقریباً به تمام جنبه‌های جامعه آمریکا کمک‌های ارزشمندی کرده‌اند.

این بیانیه که توسط بخش امور چندفرهنگی یوتا اعلام شده است، همچنین به رسمیت می‌شناسد که تعصب، کلیشه‌ها و سخنان نفرت‌انگیز و اقدامات ضد مسلمانان منجر به نادیده‌گرفتن تاریخ مسلمانان آمریکا شده است و می‌گوید که با چنین سوء استفاده‌هایی باید با آموزش و آگاهی مبارزه کرد.

لونا بانوری، مدیر اجرایی اتحادیه مسلمانان یوتا گفت: ما بسیار سپاسگزاریم. واکنش جامعه متفاوت بوده است. برخی در مورد آن چیزی نشنیده بودند. بانوری افزود که اتحادیه مدنی مسلمانان یوتا در حال برنامه‌ریزی یک جشن بوده و امیدوار است که در 2023 جشنی ماهانه برگزار کند که فرهنگ اقوام مختلف مسلمان را معرفی کند.

او گفت که ایده‌ به رسمیت شناختن ماه میراث مسلمانان در یوتا به 2020 بازمی‌گردد، زمانی که تلاش‌های این اتحادیه برای حمایت از جامعه بوسنیایی این ایالت در جریان بود.

ماه میراث مسلمانان آمریکایی تنها ماه در ایالات متحده نیست که به جشن یک میراث قومی اختصاص داده شده، اما ممکن است جدیدترین ماه باشد؛ ماه میراث عرب‌تباران آمریکایی که آوریل گذشته به رسمیت شناخته شد، دومین ماه نزدیک به آن است.

سال گذشته بود که قطعنامه‌ای در کنگره آمریکا در حمایت از به رسمیت شناختن ماه جولای به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکا ارائه شد؛ این قطعنامه هنوز در کمیته تصویب نشده است.

همچنین به نظر می‌رسد که یوتا به تعداد معدودی از ایالت‌هایی می‌پیوندد که ماه میراث مسلمانان آمریکا را به رسمیت شناخته‌اند، از جمله ایلینوی، که ماه ژانویه را جشن می‌گیرد و ایالت واشنگتن که هر دو ایالت از سال 2022 این ماه را به رسمیت شناختند.

انتهای پیام
captcha