اعلام برنامه‌های روز شهید در همدان / ورود در ساخت فیلم و سریال حوزه ایثار و شهادت
کد خبر: 4039980
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

اعلام برنامه‌های روز شهید در همدان / ورود در ساخت فیلم و سریال حوزه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اعلام برنامه‌های روز شهید و جانباز در همدان، گفت: برنامه‌های این اداره با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده تا در حوزه فیلم و سریال در حوزه شهادت با قوت بیشتری پیگیری شود، در این زمینه جز اولین استان‌هایی خواهیم بود که ورود خواهد کرد.

نشست خبری بنیاد شهید همدان مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، امروز ۱۱ اسفندماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد تشریح برنامه‌های هفته شهید و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت مقام شهید، اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار امسال با شعار «راه شهیدان ادامه دارد» برگزار می‌شود.

وی افزود: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۵۸ بنا به فرمان امام(ره) تشکیل شد و در سال ۸۳ به طور رسمی این روز به نام روز پاسداشت مقام شهید در تقویم نامگذاری شد که تا سال‌های اخیر این عنوان مغفول مانده بود و با همکاری اصحاب رسانه تا حدودی مطرح شد.

صفدریان با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «بنیاد شهید هماهنگ کننده نظام برای سپاسگزاری از خانواده شهدا و خانواده آنهاست»، یادآور شد: این حق و قدردانی از خانواده شهدا و خانواده‌های آنان بر عهده عموم جامعه است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این اداره با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده تا در حوزه فیلم و سریال در حوزه شهادت با قوت بیشتری پیگیری شود، در این زمینه جز اولین استان‌هایی خواهیم بود که ورود خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان همدان با بیان اینکه ۱۶ اسفندماه روز جانباز است و برنامه‌های روز شهید و جانباز از ۹ اسفند با برگزاری وبینار کتاب «سرخ نگاران» آغاز شده است، گفت: این برنامه با تجلیل از سه نویسنده و دو راوی مسعود صاحبی جانباز ۷۰ درصد و برادر شهید روستایی از ملایر برگزار شد و از کتاب شعر شهید با حضور برادر شهیدان تیموری که اشعار پدر خود با موضوع شهید و شهادت جمع آوری کرده رونمائی شد.

صفدریان اضافه کرد: ۱۰ اسفند نیز دیدار با خانواده شهدا انجام شد، امروز ۱۱ اسفند برگزاری نشست با اصحاب رسانه و اهدای خون از سوی کارکنان این اداره انجام شد. ۱۲ اسفند نیز ادای احترام به مقام شهید سعید قهاری سعید ساعت ۱۰ صبح بر سر مزار این شهید بزرگوار و مزار شهدای جانباز فردا ساعت ۴ بعد ازظهر عطرافشانی خواهد شد.

برگزاری یادبود شهید قهاری سعید در همدان

وی افزود: ۱۳ اسفند مراسم یادبود شهید قهاری سعید همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با سخنرانی سردار مجیدی، فوتسال چهار جانبه پرسنل بنیاد شهید در ملایر با عنوان جام شهدای جانباز و ادای احترام به شهدا در مزار شهدای ملایر برگزار می‌شود، هم‌چنین در روز ۱۴ اسفتد، کمیته ترویج ایثار و شهادت با حضور دستگاه های متولی با محوریت بزرگداشت مقام جانبازان با حضور و شورای مدیران بنیاد شهید برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید همدان با اشاره به کاشت نهال با نام شهدا با همکاری منابع طبیعی و شهرداری با عنوان پویش «ایران سبز» در روز ۱۵ اسفندماه، ادامه داد: از آنجا که استان همدان دارای ۱۸ هزار جانباز است، هر ساله ۱۶ اسفند در این روز مراسم جشن و تجلیل از جانبازان برگزار می‌شد اما متاسفانه با شیوع کرونا امکان برگزاری این مراسم نبوده، در حال حاضر طرح «سپاس» و «علمداران حماسه» دیدار و سرکشی از جانبازان که با حضور امام جمعه شهرستان‌ها و با دیدار ۳ جانباز در هر شهرستان انجام خواهد شد.

صفدریان اشاره کرد: از سه برگزیده همدانی ششمین جشنواره ملی ایثار که از دانش آموزان و دانشجویان یا طلاب هستند تجلیل خواهد شد، هم‌چنین طرح عضویت کارکنان بنیاد شهید در پویش اهدای عضو و در ۱۸ اسفند نیز دیدار با نماینده ولی فقیه و تجدید میثاق با امام راحل انجام می‌شود، «میهمانی لاله‌ها» و «اهتزار پرچم» در گلزار شهدای همدان با حضور مسئولین و مردم برگزار و در ۱۹ اسفند از صداپیشگان حوزه ایثار و شهادت که در حوزه تولید کتاب صوتی فعالیت داشتند تقدیر می‌شود.

استقرار میز خدمت در محل نماز جمعه

وی با اشاره به برنامه‌های ۲۰ اسفند تصریح کرد: روز جمعه میز خدمت در محل تمام نماز جمعه استان مستقر می‌شود، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز مسئولان بنیاد شهید خواهند بود، هم‌چنین برپایی غرفه شهید و دیدار با یک خانواده شهید به صورت هفتگی از سوی امام جمعه همدان از جمله برنامه‌های در طول سال است. یادواره ۸ شهید کارمند بنیاد نیز در روز ۲۰ اسفند برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان یادآور شد: ۲۱ اسفند تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت، ۲۲ اسفند برگزاری کنگره ملی «شوق دوباره» با تجلیل از ۴ همسر جانباز همدانی برگزار می‌شود. ۲۴ اسفند نیز همایش ملی «شهید پیشرف» با محوریت شهید فخری‌زاده و تقدیر از ۱۴ سرآمد و نخبه ایثارگر در حوزه علمی و ورزشی و قرآنی برگزار می‌شود.

صفدریان با اشاره به اینکه طرح سپاس پس از شیوع کرونا اغلب به صورت تلفنی برگزار می‌شود، گفت: به دلیل سال‌خورده بودن والدین شهدا بحث سرکشی از آنها با محدودیت همراه شد، رؤسا و معاونان بنیاد هر روز تماس تلفنی بد تعدادی از حانواده‌های شهدا دارند و جویای احوال آنها هستند. این طرح با شعار «سلام شهید» در هفته شهید انجام می‌شود. مسابقه انشای «نامه‌ای به شهید» با همکاری آموزش و پرورش در فضای آموزشی شاد نیز برگزار می‌شود.

پیگیری وضعیت استخدام ایثارگری

صفدریان با اشاره به وضعیت استخدام ایثارگری در استان که همدان به عنوان اولین استان از ابتدای سال پیگیر روند آن بوده است، توضیح داد: بیکاری مشکلی است که عموم جامعه ما درگیر آن هستند، حدود سه هزار 800 جویای کار که در سامانه واحد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند وجود دارند، در سال جاری نامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا در زمینه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی سهمیه 25 درصدی و 5 درصدی با بنیاد همکاری لازم را داشته باشند. دستگاه‌هایی که رعایت نکرده باشند از طریق مراجع قضائی برخورد می‌شود. طبق قانون ایثارگرانی که از سال 1399 با دستگاهی رابطه کاری قراردادی یا شرکتی داشته باشند آن دستگاه موظف است نسبت به تبدیل وضعیت آنان به وضعیت رسمی اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه اولین استانی که اقدام به تبدیل وضعیت ایثارگران کرد، همدان بود، ادامه داد: البته رفع مشکل اشتغال تنها در بخش دولتی پیگیری نمی‌شود بلکه در بخش خصوصی هم پیگیر آن هستیم تا اعمال سهمیه ایثارگری در این بخش هم امکان پذیر شود، هم‌چنین پرداخت تسهیلات اشتغال برای افرادی که توانایی ورود به بازار کار را دارند فراهم شده است.

برگزاری کنگره 8 هزار شهید همدان در بهار سال 1402

صفدریان اشاره‌ای به برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در اوایل سال ۱۴۰۲ داشت و گفت: این کنگره متشکل از یک شورای سیاست گزاری با دبیری نماینده ولی‌فقیه در استان و یک ستاد اجرایی با ریاست استاندار همدان است که با تشکیل ۲۰ کمیته در ابتدای کار در حال حاضر به ۲۱ کمیته افزایش یافته استدر این بین دو کمیته به بنیاد سپرده شده است، در حال حاضر فعالیت‌های کنگره در حال انجام است.

وی بیان کرد: کمینه معتمدین معین ذیل این کنگره شامل افرادی است که به صورت داوطلبانه در ابعاد مختلف با بنیاد همکاری می‌کنند که کار بسیار با ارزشی است، با توجه به محدودیت نیروی انسانی در بنیاد شهید از این ظرفیت استفاده می‌شود تا به منظور رفع مشکلات مربوط به خانواده‌های شهدا قدمی بردارد.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان، تأکید کرد: ممکن است بنیاد از برخی مسائل و مشکلات مربوط یه خانواده‌های ایثارگر مطلع نشود، اصحاب رسانه که مصداق معتمدین هستند در این راه به یاری بیایند و اگر متوجه مورد و مشکلی در زمینه خانواده‌ها شدند این موضوع را به بنیاد اطلاع دهند.

ابراهیمی، معاون حوزه تعاون و امور اجتماعی بنیاد با بیان اینکه ۵ اداره ذیل این معاونت وظایف خود را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ دیدار انجام گرفته و نزدیک به ۸ هزار ۳۰۰ تماس تلفنی در ایام شیوع کرونا صورت گرفته است، هم‌چنین در قالب ارائه مشاوره مرکز تخصصی مشاوره تجهیزات و امکانات در زمینه های فردی و گروهی با حضور اساتید تراز اول استان انجام می‌شود این مراکز در شهرستان همدان همه روزه برقرار است. در ملایر و تویسرکان هم ۴ روز در هفته ارائه خدمت دارند.

انتهای پیام
captcha