از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین
کد خبر: 4040106
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
تحولات اوکراین در هشتمین روز جنگ

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین

مقامات روسیه بر تداوم عملیات نظامی کشورشان علیه اوکراین تا دستیابی به اهداف آن تأکید دارند. همزمان سفیر اوکراین از حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش کشورش خبر داد.

به گزارش ایکنا، عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حالی امروز هشتمین روز خود را سپری می‌کند که  فشارهای واشنگتن و متحدانش علیه مسکو برای توقف جنگ شدت گرفته است. 

پافشاری روسیه بر تداوم عملیات ویژه

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه بر تداوم عملیات ویژه این کشور علیه اوکراین تأکید کرد و گفت که روسیه تسلیم تهدیدهای آمریکا نمی‌شود.

او تهدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای قطع رابطه کشورش با مسکو را تلاش برای ترساندن روسیه خواند و گفت: مسکو رابطه و گفت‌وگو با آمریکا را قطع نمی‌کند. عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا آخر ادامه خواهد یافت.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم امروز در یک سخنرانی خواسته‌های مسکو در قبال اوکراین را حداقلی خواند و گفت: ما از سوی ناتو یا غرب هیچ ابتکار و طرحی را برای مذاکره بر اساس احترام متقابل نشنیده‌ایم.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

لاوروف با محکوم کردن مواضع واشنگتن اعلام کرد: زمانی ناپلئون و هیتلر قصد داشتند اروپا را مطیع خود کنند و اکنون آمریکایی‌ها اروپا را مطیع خود کرده‌اند.ناتو به طرزی لجوجانه به دنبال حفظ برتری خود در همه زمینه‌ها هستند و غرب می‌خواهد ثابت کند ناتو نظم در اروپا را دیکته می‌کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در رسانه‌ها در مورد احتمال جنگ هسته‌ای صحبت می‌شود، اما جنگ هسته‌ای توسط ناتو و اوکراین و نه روسیه انجام می‌شود.

روسیه در 30 کیلومتری کی‌یف

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پیشروی به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین ادامه دارد و نیروهای روسیه هم اکنون در 30 کیلومتری این شهر قرار دارند.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

نیروهای روسیه همچنین شهر «بالاکلیا» در استان «خارکیف» واقع در شرق اوکراین را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای روسیه یک مرکز رادیو و تلویزیون در کی‌یف را هم مورد حمله قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که در عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین ۱۶۱۲ مرکز و سایت نظامی ارتش اوکراین تخریب شد.

این وزارتخانه همچنین خبر داده که ارتش روسیه ۴۹ هواپیمای اوکراین را در زمین و ۱۳ هواپیما را روی هوا نابود کرده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور موفق شده است  ۶۷ موشک انداز اوکراینی و ۲۲۷ توپخانه را منهدم کند.

از هجدهم فوریه (۲۹ بهمن) تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان منطقه جدایی طلب دونباس اوکراین، این منطقه را تخلیه کرده و به روسیه منتقل شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین امروز پنجشنبه در نطق ویدئویی خود اعلام کرد، قرار است ۱۶ هزار نیرو از اتباع خارجی برای جنگیدن در کنار اوکراین، به این کشور بروند.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

همزمان با رسیدن گزارش‌ها از تصرف شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

از سوی دیگر الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین امروز پنجشنبه نیروهای نظامی روسیه را بزدل و تروریست خواند و آنها را به کشتن زنان و کودکان و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها متهم کرد. وی مدعی شد: اشغالگران روسی از شکست شرم‌آور وحشت‌زده هستند و شروع به ارتکاب جنایات علیه بشریت کرده‌اند.

حضور نیروهای صهیونیست در صف ارتش اوکراین

«یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی هم چهارشنبه شب در یک نشست خبری در تل‌آویو با اشاره به اینکه اوکراین در جنگ جهانی دوم کمک کرد تا یهودیان نجات پیدا کنند، از تل‌آویو خواست که به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کنند.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

کورنیچوک ضمن تشکر از تل‌آویو به خاطر کمک به کی‌‌یف، افزود: ما کمک‌های پزشکی و برای نیروهای جبهه کمک خواستیم مثل بیمارستان صحرایی و... ما همچنین از کابینه اسرائیل خواستیم که از غیرنظامیان محافظت کنند.

او در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت ساکنان اراضی اشغالی در جنگ با روسیه، گفت: هر کسی که گذرنامه اوکراینی داشته باشد و بخواهد برای جنگ برود، می‌تواند این کار را بکند. این از نظر من ایرادی ندارد. کورنیچوک در ادامه به برخی از ساکنان اراضی اشغالی اشاره کرد که گذرنامه‌ اوکراینی دارند و خواهان جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند.

یوگن کورنیچوک با بیان اینکه کی‌‌یف این افراد را به عنوان شهروند خود به رسمیت می‌شناسد، درباره شمار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که برای جنگ با ارتش اوکراین رفته‌اند، گفت: «ما تعدادشان را نمی‌دانیم؛ می‌دانیم که آن‌ها آمده‌اند».

سفیر اوکراین با این حال از عدم اجازه رژیم صهیونیستی به آوارگان اوکراینی برای ورود به فلسطین اشغالی انتقاد کرد و گفت: این یک خواسته انسانی به منظور اجازه به اوکراینی‌ها برای مهاجرت به اسرائیل است.

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تل‌آویو حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آن‌ها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

سقوط 2 جنگنده روسی توسط اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور امروز پنجشنبه جنگنده سوخو ۳۰ را در نزدیکی شهر «ایرپین» استان کی‌یف و جنگنده سوخو ۳۴ را در نزدیکی شهر وولنوواخا در استان دونستک سرنگون کردند.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

انفجار 3 خودروی بمب گذاری شده در غرب کی‌یف

وزارت دفاع روسیه هم امروز از انفجار سه خودرو بمب گذاری شده نیروهای اوکراینی در مناطق غرب کی‌یف و کشته شدن چند سرنشین این خودروها خبر داد و گفت: نیروهای روسیه سه خودرو انتحاری نیروهای اوکراینی حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در مناطق غرب کی یف منفجر کردند.

فشار انگلیس و فرانسه بر روسیه

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز در یک نشست خبری تأکید کرد که پوتین باید در اوکراین شکست بخورد.

او افزود:  ما با تسلیحات دفاعی به اوکراین کمک می‌کنیم تا تانک‌های روسی را متوقف کنیم و ضمنا ما جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم امروز با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی همتایان روس و اوکراینی خود صحبت کرد.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم قرار است برای مشورت با متحدان ناتو درباره حمله روسیه به اوکراین، از سوم تا هشتم مارس (۱۲ تا ۱۷ اسفند) به چند کشور اروپایی سفر کند. قرار است بلینکن به بلژیک، لهستان، مولداوی، لتونی، لیتوانی و استونی برود.

اوکراین همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شهرهای شمالی این کشور، تسلیحات و حمایت نظامی بیشتری از جانب غرب دریافت می‌کند.

موشک‌های آلمان و آمریکا برای اوکراین

 آلمان هم اعلام کرده است که ۲۷۰۰ موشک ضدهوایی دیگر از جمله موشک‌های ضدبالستیک آرو به اوکراین انتقال خواهد داد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا هم به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن صدها موشک استینگر طی روزهای گذشته به اوکراین تحویل داده است.

آننتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه ۲۲ شرکت نظامی روسیه خبر داد که شامل شرکت‌های سازنده جنگنده، خودروهای زرهی، موشک‌ها، پهپادها و سیستم‌های جنگ الکترونیکی روسیه هستند.

شمار مهاجران اوکراینی بالغ بر 1 میلیون نفر

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد هم گفته است که شمار مهاجران اوکراینی از یک میلیون نفر گذشته است.  

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

فیلیپو گراندی بامداد پنجشنبه در ئوئیتی اعلام کرد که مهاجران اوکراینی از جنگ گریخته‌اند. وی پیش‌تر از سرعت وخامت اوضاع در اوکراین ابراز نگرانی کرده و از کشورهای همسایه خواسته بود تا مرزهای خود را برای کسانی که به دنبال امنیت و سرپناه هستند، باز نگه دارند.

از اصرار روسیه بر تداوم عملیات نظامی تا حضور عناصر صهیونیست در صف ارتش اوکراین/آماده

انتهای پیام
captcha