از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو تا درخواست اوکراین از قانونگذاران آمریکایی
کد خبر: 4040567
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
دهمین روز تحولات اوکراین/

از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو تا درخواست اوکراین از قانونگذاران آمریکایی

با ورود عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دهمین روز خود و پیشروی نیروهای روسی در محورهای مختلف، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو سفر کرده و از سوی دیگر رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال استفاده از قانونگذاران آمریکایی برای تحت فشار گذاشتن روسیه است.

به گزارش ایکنا در دهمین روز از جنگ اوکراین، در دیدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وضعیت اوکراین مورد بحث قرار گرفت.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین خبر داده است: پوتین و بنت در کاخ کرملین در خصوص ابعاد مختلف وضعیت اوکراین گفت‌وگو کردند.

در بیانیه‌ای که از جانب کرملین انتشار یافته تصریح شده است: سفر کاری کوتاه‌مدت بنت به مسکو، با توافق دو طرف صورت گرفت و پوتین و بنت در مورد وضعیت اوکراین با توجه به عملیات ویژه روسیه برای دفاع از ساکنان منطقه دونباس گفت‌وگو کردند.

پوتین و بنت از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در روز پنجشنبه دو بار در گفت‌وگوی تلفنی درخصوص این مسئله و نتایج این عملیات و امکان حل و فصل مسئله اوکراین از راه مذاکره تبادل نظر و مذاکره کردند.

فرصت‌طلبی اسرائیل برای کوچاندن یهودیان اوکراینی به فلسطین اشغالی

کارشناسان معتقدند که اسراییل در عین حال از جنگ اوکراین به‌عنوان یک فرصت برای مهاجرت باقیمانده یهودیان این کشور به سرزمین‌های اشغالی نگاه می‌کند.

از زمان آغاز جنگ با روسیه در ۲۴ فوریه، رژیم اسرائیل از پناهندگان یهودی اوکراینی خواسته است تا به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند؛ اسراییل برای این کار موانع بوروکراتیک را برطرف کرده تا هرچه سریع‌تر ورود یهودیان اوکراین را تضمین کند.

تاکنون دست‌ کم ۱۰۰ یهودی اوکراینی با دو پرواز، یکی از کیف و دیگری از اودسا، وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. حدود ۳۰۰ نفر دیگر نیز با سه پرواز فردا، یکشنبه وارد این فلسطین اشغالی خواهند شد. مقامات صهیونیستی می‌گویند که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده حدود 10 هزار یهودی دیگر از اوکراین وارد شوند.

ادامه پیشروی نیروهای روسیه در محورهای مختلف

وزارت دفاع روسیه از پیشروی نیروهای این کشور در مناطق ماریوپول و ولناواخا خبر داده است. این وزارت تصریح کرده است: آتش‌بس موقت در این مناطق پس از کارشکنی نیروهای اوکراینی کنار گذاشته شده و نیروهای روسی یک پایگاه نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر خرسون را به تصرف خود درآورده‌اند.

 تلاش رئیس‌جمهور اوکراین برای اعمال فشار بر روسیه از طریق قانون‌گذاران آمریکایی

 پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای تحت‌فشار گذاشتن روسیه پاسخ مناسبی از دولت آمریکا دریافت نکرد، وی برای فشار بر روسیه به قانون‌گذاران آمریکایی متوسل شد.

زلنسکی در تماس ویدئویی با قانونگذاران آمریکایی، خواهان برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

 وی علاوه بر این از سناتورهای آمریکایی خواست تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کرده و کمک نظامی بیشتر به نیروهای اوکراینی ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha