ویژه‌برنامه‌های نکوداشت روز قرآنی بوشهر اعلام شد
کد خبر: 4040351
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

ویژه‌برنامه‌های نکوداشت روز قرآنی بوشهر اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های شاخص نکوداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر که با همکاری مؤسسات قرآنی این استان برگزار می‌شود، اعلام شد.

روز قرآنی بوشهربه گزارش ایکنا، ویژه‌برنامه‌های شاخص نکوداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر که به مدت یک هفته تا 22 اسفندماه در نخستین پایتخت قرآنی ایران با همکاری مؤسسات قرآنی این استان برگزار می‌شود، اعلام شد.

برنامه‌های این مناسبت با نواختن زنگ روز قرآنی بوشهر در دبیرستان شهید مطهری بوشهر در روز دوشنبه، 16 اسفندماه آغاز می‌شود، غبارروبی و گل‌افشانی مقبره مرحوم آیت‌الله میرزاحسین معتقد اهرمی ریشهری در همان روز در کوی ریشهر برنامه بعدی است.

بعد از آن همایش روستاهای فعال قرآنی استان، تجلیل از منتخبان و آیین اففتاحیه روز و هفته قرآنی بوشهر از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در روز 16 اسفندماه برگزار می‌شود.

برنامه‌های دومین روز هفته قرآنی بوشهر با برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مسئولان ارشد و عالی رتبه استان در سالن کوثر استانداری بوشهر آغاز می‌شود، همچنین در این روز آیین پایانی جشنواره قرآنی روستاهای استان در روستای فعال قرآنی نظر آقا برگزار می‌شود.

همایش تجلیل از کانون‌های برتر قرآنی روستایی همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان چهارشنبه، 18 اسفندماه در سالن کوثر استانداری برگزار می‌شود، همچنین محفل قرآنی و تجلیل از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شاغل در دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان به صورت متمرکز در مرکز استان در همان روز در ادارات و دستگاه‌های دولتی در مرکز استان برگزار می‌شود. آیین اختتامیه استانی طرح «شهر من، شهر نماز» نیز 18 اسفندماه در مصلای نماز جمعه بوشهر برپا می‌شود.

آیین پایانی مسابقات حفظ قرآن با عنوان جام حافظان قرآن ویژه گروه سنی زیر 20 سال نیز در روستای پهلوان‌کشی از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت سراج و دهیاری این روستا در پنجشنبه، 19 اسفندماه برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی و استانی قرآن و هنر در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی و تئاتر و تجلیل از برگزیدگان بخش قرآن‌پژوهشی کتاب سال استان بوشهر نیز جمعه، 20 اسفندماه در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان برپا می‌شود.

برنامه‌ در نظر گرفته شده برای شنبه، 21 اسفندماه اختصاص به آیین پایانی مسابقات قرآن کریم به سبک عراقی ویژه قاریان محل‌خوان استان در روستای قرآنی چارک دارد که با همکاری مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت ثقلین روستای چارک، دهیاری این روستا و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از فعالان روشندل قرآنی نیز یکشنبه، 22 اسفندماه در بوشهر، کتابخانه عمومی خلیج فارس، برگزار می‌شود، مراسم تجلیل از چهره ماندگار قرآنی استان و آیین پایانی روز و هفته قرآنی بوشهر با حضور مسئولان استان و مهمان کشوری و فعالان قرآنی استان در همان روز در حسینیه ثارالله واقع در خیابان بیسیم شهر بوشهر برگزار می‌شود.

همچنین در طی این هفته سراسر استان بوشهر شاهد برگزاری سلسله محافل و مجالس انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز استان خواهد بود.

همزمان با برگزاری این برنامه‌های شاخص، بیش از 50 برنامه اجرایی اعم از اجرای دوره‌های عمومی و تخصصی آموزشی تربیت مربی، مدرس و داوری، برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری با موضوعیت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان، مسابقات و آزمون‌های سراسری قرآن و عترت در سراسر استان و ... در این ایام برپا می‌شود.

سالروز ارتحال آیت‌الله میرزاحسین معتقد اهرمی ریشهری، کاتب قرآن رمزدار (متقارن) هر ساله به عنوان روز قرآنی بوشهر گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha