کشته شدن شبه‌نظامیان خارجی و تداوم رایزنی‌های سیاسی
کد خبر: 4042734
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
تحولات اوکراین؛

کشته شدن شبه‌نظامیان خارجی و تداوم رایزنی‌های سیاسی

نیروهای نظامی روسیه از پیشروی به سوی کی‌یف و نیروهای اوکراینی نیز از مقاومت در برابر حملات خبر داده‌اند، در عین حال دور بعدی گفت‌وگوهای دو طرف قرار است دوشنبه برگزار شود.

به گزارش ایکنا، در هجدهمین روز از جنگ اوکراین ررئیس‌جمهور این کشور از در جریان بودن یک نبرد سایبری شدید در فضای مجازی بین روسیه و اوکراین به موازات درگیری نظامی خبر داده است. به نظر می‌رسد حملات سایبری به زیرساخت‌ها و همچنین تلاش برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان ‌بخش مهمی از این نبرد سایبری باشد.

برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها در روز دوشنبه

 روسیه ضمن اعلام اینکه در حال حاضر گفت‌وگویی با طرف اوکراین موجود ندارد، خبر داده است: دور بعدی این گفت‌وگوها دوشنبه برگزار می‌شود. گفت‌وگوهای پیشین میان طرفین به هیچ نتیجه قابل‌ توجهی نرسیده بود و تصور نمی‌شود که گفت‌وگوهای دوشنبه نیز به نتیجه قابل‌ توجهی برسد، چراکه وضعیت میدانی نبرد تغییر چشمگیری نکرده است.

حملات به زیرساخت‌های نظامی اوکراین و ادعای نابودی تجهیزات زرهی روسیه

 وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری از حمله نیروهای نظامی این کشور به دو مرکز مهم نظامی اوکراین در غرب این کشور خبر داده‌اند، از سویی نیروهای اوکراینی ادعا کرده‌اند در روز گذشته حداقل 35 دستگاه از ادوات زرهی روسیه را نابود کرده‌اند.

تداوم فعالیت عادی نیروگاه اتمی چرنوبیل

وزارت انرژی اتمی اوکراین ضمن اعلام این خبر که سامانه‌های خنک‌کننده نیروگاه اتمی چرنوبیل به صورت عادی فعالیت دارد، تصریح کرد: نیازی به استفاده از برق اضطراری نیست و جریان برق در این نیروگاه به حالت عادی برگشته است.

در روزهای اخیر نگرانی بسیاری بر سر احتمال بروز حادثه در نیروگاه اتمی چرنوبیل به دلیل درگیری نظامی در حوالی آن ایجاد شده بود. با این حال دو طرف تأکید کرده‌اند وضعیت این نیروگاه تحت کنترل بوده و به طور عادی به فعالیت خود مشغول است.

 تأکید بلاروس بر عدم ورود ارتش این کشور به جنگ 

 بلاروس با تکذیب شایعات موجود درباره آمادگی این کشور برای اعزام ارتش خود به اوکراین، تأکید کرد: وارد جنگ در این کشور نخواهد شد.

از سویی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 180 مزدور خارجی در حمله نیروهای این کشور به یک مرکز آموزش نظامی در اوکراین خبر داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با تداوم جنگ در این کشور، اوکراین به صحنه‌ای از حضور نیروهای مزدور نظامی و مکانی برای جنگ نیابتی میان قدرت‌های مختلف تبدیل شود.

رایزنی‌های سیاسی و موضع‌گیری ترکیه علیه تحریم‌های روسیه

 وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه تصریح کرد: این کشور به تحریم‌های غربی علیه روسیه نمی‌پیوندد. از سویی وزیر خارجه قطر نیز در تماس تلفنی با وزیر خارجه اوکراین درباره وضعیت درگیری‌ها مسائل مرتبط به آن رایزنی کردند. در این میان وزیر خارجه اوکراین از قطر به دلیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha