محافل قرآنی را به سوی بلوک‌های آپارتمانی ببریم + صوت
کد خبر: 4040993
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
حجت‌الاسلام خاموشی:

محافل قرآنی را به سوی بلوک‌های آپارتمانی ببریم + صوت

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروزه سبک زندگی آپارتمان‌نشینی است و باید کاری کنیم در این بلوک‌های سیمانی، محافل و جلسات قرآنی با رغبت، ویژه آقایان و بانوان شکل گیرد و خانواده‌ها قرآن را محور زندگی قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی وی از سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و برنامه سازمان اوقاف برای تقویت فعالیت‌های قرآنی در این عرصه گفت: نسل‌ها در حال تغییر شدیدی هستند و امروز نسلی در عرصه هنر قرائت فعال شده که بسیار زبردست و خبره است. برخی از قرائت‌های مجلسی را که می‌شنویم رشد این عرصه را به خوبی احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سن ورود به حفظ قرآن در کشور پایین آمده است، گفت: حضور طلاب آقا و خانم در عرصه فعالیت‌های قرآنی نیز رشد پیدا کرده است و فکر می‌کنم آنچه که باید برای آینده تدبیر کنیم این است که تغییرات نسلی را در نظر بگیریم و تنها به همین نسل کنونی اکتفا نکنیم.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم سن ورود به قرائت قرآن را پایین‌تر بیاوریم و به سراغ نونهالان برویم، گفت: ضرورت دارد که تشکیلات قرآنی در سطح محلات بیش از گذشته فعالیت کنند و باید به سراغ جلسات محلی قرآن در سطح شهر‌ها و روستا‌ها رفت. 

خاموشی تصریح کرد: امروزه سبک زندگی آپارتمان‌نشینی است و باید کاری کنیم در این بلوک‌های سیمانی آپارتمان‌ها محافل و جلسات قرآنی با رغبت، ویژه آقایان و بانوان شکل گیرد و خانواده‌ها قرآن را محور زندگی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه، فضای مجازی در عرصه فعالیت‌های قرآنی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند، افزود: فناوری موجود باید بتواند عدد توسعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه در عرصه جلسات و محافل خانگی قرآن کریم را بالا ببرد.

رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: طی برگزاری مسابقات قرآن، این فعالیت در جریان شبکه‌های اجتماعی بازدید میلیونی داشته است. البته ما امروز هنوز به سراغ فناوری‌های نو همچون متاورس نرفته‌ایم و صحبتی هم از آن نکرده‌ایم، بلکه از فناوری موجود صحبت می‌کنیم؛ همین شبکه‌های اجتماعی موجود که در حال حاضر می‌توان قرائت‌های دلنشینی که زمانی به سختی دنبال نوار کاست آن‌ها بودیم به راحتی در دسترس عموم قرار داد و امکان تقلید و الگو‌گیری از این طریق وجود دارد.

خاموشی در پایان گفت: نهاد‌های فرهنگی در این زمینه نباید کم‌کاری کنند و باید سرعت فعالیت‌هایشان را بالا ببرند و بر قوت فعالیت‌هایشان بیفزایند. مجموع تمامی این فعالیت‌ها در نهایت قوت و رشد فعالیت قرآنی را بالا می‌برد.

وهاب خدابخشی

کد
انتهای پیام
captcha