حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی با شعار «فلسطین را رها نمی‌کنیم»
کد خبر: 4041236
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
صبح جمعه صورت می‌گیرد؛

حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی با شعار «فلسطین را رها نمی‌کنیم»

فعالان فلسطینی از مردم خواستند تا با حضور انبوه خود در نماز صبح جمعه این هفته در مسجدالاقصی، با شعار «فلسطین را رها نمی‌کنیم» به اشغالگران ثابت کنند که مسجدالاقصی خط قرمز ملت فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فعالان اجتماعی فلسطینی از شهروندان این کشور خواستند، در ادامه پویش «فجر عظیم» با حضوری انبوه در نماز صبح جمعه پیش رو در مسجدالاقصی، طرح‌های یهودی‌سازی و جاه‌طلبی‌های شهرک‌نشینان را خنثی کنند.

در پویش «فجر عظیم» هر جمعه به نام یکی از مسائل مهمی نام‌گذاری می‌شود که قدس اشغالی در برابر صهیونیست‌ها با آن مواجه است.

این پویش نخستین بار از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل و در نوامبر 2020 آغاز شد و هدف آن مقابله با خطراتی بود که این مسجد در برابر اشغالگران با آن مواجه بود. تلاش برای یهودی‌سازی و برگزاری مراسم تلمودی در این مسجد مهم‌ترین بخش این خطرات بود. این کارزار در ادامه به سایر شهرهای فلسطین نیز گسترش یافت و به ویژه در مسجد مبارک الاقصی کارکرد ویژه خود را یافت.

در آغاز سال 2022، پویش «فجر عظیم» به خط مقدم ابتکارات مردمی در مبارزه مردم قدس اشغالی با طرح‌های صهیونیست‌ها تبدیل شد.

ده‌ها هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های عمده اشغالگران برای حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی، نماز صبح را در این مسجد با شعار «پیروزی نزدیک است»، اقامه کردند. در این رویداد عظیم حضور گسترده زنان و خانواده‌ها چشمگیر بود.

از سویی ابتکاراتی برای تسهیل حمل‌ونقل نمازگزاران از مناطق مختلف به مسجدالاقصی نیز اتخاذ شده است. جنبش حماس نیز از مردم ثابت‌قدم فلسطین و به ویژه اهالی قدس شریف، کرانه باختری و سایر مناطق اشغالی خواسته است تا با حضور انبوه خود در نماز صبح جمعه در مسجدالاقصی به اشغالگران ثابت کنند که مسجدالاقصی خط قرمز ملت فلسطین در مواجهه با اشغالگران صهیونیست است.

انتهای پیام
captcha