مخالفت حماس با قانون جدید شهروندی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4042123
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

مخالفت حماس با قانون جدید شهروندی رژیم صهیونیستی

جنبش حماس اعلام کرد قانون موسوم به شهروندی رژیم صهیونیستی، بیانگر تداوم سیاست‌های تبعیض نژادی این رژیم علیه فلسطینیان است.

مخالفت حماس با قانون جدید شهروندی رژیم صهیونیستیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، جنبش حماس در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: تصویب قانون به اصطلاح شهروندی از سوی کنست رژیم صهیونیستی که بر اساس آن از به هم پیوستن خانواده‌های فلسطینی ممانعت می‌شود، یک جنایت نژادپرستانه مستمر است که چهره واقعی اشغالگران را آشکار می‌کند.

حماس تأکید کرد: هدف از این قانون  پراکنده ساختن خانواده‌های فلسطینی با هدف خالی کردن این سرزمین از مردم به ویژه شهر بیت المقدس است و براساس آن از ثبت نام فرزندان بسیاری از خانواده‌های بیت المقدس در ثبت احوال خودداری می‌شود و  خانواده‌های فلسطینی اجازه ماندن در این شهر را ندارند.

این جنبش بر رد این قانون نژادپرستانه که ناقض هنجارها و میثاق‌های بین‌المللی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر که در سال 1948 میلادی صادر شد، تأکید کرد و مجدداً از سازمان ملل متحد و همه سازمان‌های ذی ربط خواستار مقابله با این قانون نژادپرستانه و تجدیدنظر در آن شد.

حماس همچنین از این سازمان‌ها خواست مسئولیت خود را در جرم‌انگاری و پاسخگویی این رژیم غاصب بر عهده بگیرند.

گفتنی است، به تازگی رژیم اشغالگر اسرائیل قانونی موسوم به شهروندی را تصویب کرده که خانواده‌های فلسطینی را که در آن یکی از همسران ساکن کرانه باختری یا نوار غزه باشد، از شهروندی محروم می‌کند.

انتهای پیام
captcha