مشق عشق جوانان جهادگر به یاد شهدا
کد خبر: 4042468
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

مشق عشق جوانان جهادگر به یاد شهدا

قرارگاه محرومیت‌زدایی «مدینةالنبی» متعلق به مؤسسه قرآنی مدینةالنبی شیراز، متشکل از نوجوانان و جوانانی است که خدمت به محرومان به نیابت از شهدا را به کنار خانواده‌های خویش بودن ترجیح داده و شبانه‌روزی جهاد خدمت می‌کنند. برخی از آنان حتی بیش از یک سال و نیم است که از خانواده خود دور هستند اما عشق خدمت تمام وجود آنان را لبریز کرده است.

جهادگران قرارگاه محرومیت زدایی مدینه النبی شیراز، ساخت منزل محرومان«مدینةالنبی» نامی آشنا هم برای نیازمندان و هم برای فعالان قرآنی و قرآن‌دوستان و متدینین نه تنها استان فارس بلکه کشور است. این شهرت و آوازه به خصوص در ایام شیوع کرونا به اوج رسید، همان‌ روزهایی که به‌دلیل وضعیت حاد ابتلا به بیماری، بسیاری از کسب و کارها رو به تعطیل رفتند و در نتیجه پرداخت اجاره‌بهای منازل و مغازه‌های مستأجرین به تعویق افتاد. همتی والا از سوی این مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی برای کمک به پرداخت اجاره‌بهای آنان موجب شد تا حتی رهبر معظم انقلاب هم درباره این اقدام آنان سخن گفته و از حرکتشان قدردانی کند.

اینجا مکانی برای گردهمایی نوجوانان و جوانان باغیرت و حمیتی است که می‌خواهند پا جای پای علی‌اکبر(ع) امام حسین(ع) و شهدای والامقامی چون حسن باقری، مهدی باکری، حسین خرازی، مجتبی قطبی، محمد غیبی، ظل‌الانوارها، ذوالانوارها، روزیطلب‌ها و... بگذارند. همت والای آنان را در تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی سال اعم از ایام محرم و صفر، اعیاد شعبانیه، دهه فجر و... با برگزاری مراسم بزرگ و مناسب که همواره با استقبال گسترده مردم هم مواجه می‌شود، می‌توان مشاهده کرد.

البته شهرت جوانان این مؤسسه که این روزها مصادف با گرامیداشت آنان است، تنها به انجام کارهای فرهنگی و مذهبی نیست، بلکه آنان جهادگرانی هستند که در هر موقعیتی اعم از سیل، زلزله و حتی در ایام عادی سال همواره به یاری نیازمندان می‌شتابند تا بار دیگر ثابت کنند هنوز تبار علی‌اکبرها ادامه دارد. به حق می‌توان گفت که مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «مدینةالنبی» شیراز مکانی است که خروجی فعالیت‌های آن به غایت و هدف نهایی یعنی تربیت نوجوانان و جوانانی منتهی می‌شود که قطعاً موجب اعتلای ایران اسلامی در آینده خواهند بود.

از قبل از شیوع کرونا بود که زمزمه‌های ساخت منازل برای محرومان در مناطق محروم و روستایی استان فارس توسط جوانان مدینةالنبی به گوش رسید. جوانانی که با حمیت و غیرت مردانه خویش با کار شبانه‌روزی و حتی در عرض دو ماه ساخت یک منزل را به پایان می‌رسانند. این روزها شنیدیم که کلنگ احداث دهمین منزل در یکی از روستاهای حاشیه‌ شیراز به همت جوانان این مؤسسه به نام و یاد شهید «علی‌اکبر رنجبر»، شهید پرافتخار ناجا به زمین زده شده است.

محمدحسین اسلامی، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «مدینةالنبی» شیراز درباره فعالیت‌های این مؤسسه به خبرنگار ایکنا از فارس گفت: ما در این مؤسسه علاوه بر انجام فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی، اقدام به راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی کردیم تا بتوانیم از ظرفیت و حمیت جوانان و نوجوانان برای یاری‌رسانی به نیازمندان و در راه‌ماندگان استفاده کنیم.

وی یکی از اقدامات فاخر این قرارگاه را احداث منزل برای نیازمندان به نیابت و یاد یکی از شهدای دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: از چند ماه قبل از شیوع کرونا شروع به ساخت منزل برای نیازمندان در روستای دهنو و ظفرآباد شیراز کردیم و بعد از آن یک منزل در شهر سیدان احداث کردیم و سپس به سراغ روستای محروم دهک دولت‌آباد، یکی از روستاهای اطراف شیراز رفتیم.

کلنگ‌زنی دهمین منزل به یاد شهید «علی‌اکبر رنجبر»

اسلامی ادامه داد: در این راستا تاکنون 9 منزل را احداث و افتتاح کردیم و طی دو روز گذشته علاوه بر افتتاح دو منزل به یاد شهیدان صمد رودکی و سیدابراهیم سیاسی‌نژاد، کلنگ احداث دهمین منزل به یاد شهید «علی‌اکبر رنجبر» را با حضور خانواده شهید به زمین زدیم که این کلنگ‌زنی توسط فرزند شهید رنجبر انجام شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این مؤسسه از محل کمک‌های مردمی انجام می‌شود، افزود: تمام نیروهای جهادی ما که متشکل از نوجوانان و جوانان هستند، هر کدام در کاری تخصص دارند و بسیار خوب و با انسجام و هماهنگی کارها را به‌صورت جهادی انجام می‌دهند و همین مسئله موجب سرعت عمل آنان در ساخت منازل می‌شود، به‌طوری که ساخت هر منزل تقریباً بین 65 تا 70 روز بیشتر طول نمی‌کشد.

وی اظهار کرد: طی این مدت علاوه بر احداث منزل برای محرومان در روستای دولت اقدامات دیگری هم انجام داده و می‌دهیم که از جمله آن می‌توان به ساخت 28 سرویس بهداشتی و حمام برای محرومان، توزیع 400 دست پوشاک، 500 جفت کفش، 200 کاپشن و پنج هزار بسته معیشتی اشاره کرد.

اسلامی با بیان اینکه به‌طور کلی طی دو سال اخیر تاکنون 14 منزل برای محرومان به همت جوانان قرارگاه مدینةالنبی ساخته شده است، گفت: سال آینده بنا داریم چند اقدام اساسی را در روستای دهک دولت آبا انجام دهیم که یکی از آن‌ها احداث زمین چمن مصنوعی برای اهالی روستا و نوجوانان و جوانان آن است.

مدیر مؤسسه مدینةالنبی شیراز ادامه داد: همچنین بنا داریم تا طرحی در روستا پیاده کنیم تا آن را تبدیل به الگوی ایرانی ـ اسلامی در کشور در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... کنیم که آن را در سال آینده رونمایی خواهیم کرد.

مسئولان به همت جوانان توجه کنند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نوجوانان و جوانان جهادی قرارگاه از سرمایه‌های استان فارس محسوب می‌شوند، از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به همت والای این جهادگران داشته باشند و سپس افزود: اکنون که نوجوانان و جوانان با اخلاص پای کار مردم ایستاده‌اند و برخی از آنان شاید قریب یک سال و نیم است که از خانواده خود دور بوده‌اند تا بتوانند گره از کار مردم باز کنند، حیف است که همت آنان دیده نشود و مورد لطف و محبت مسئولان قرار نگیرند.

اسلامی بیان کرد: اینکه نسبت به همت و غیرت این جوانان بی تفاوت باشیم ظلم است البته توجه به جوانان با شعار اتفاق نمی‌افتد و باید حتما مسئولان در کنارشان حضور یابند تا باعث دلگرمیشان شود. انقلاب به خصوص در گام دوم نیاز به این جوانان دارد و باید این ظرفیت عظیم را دریابیم.

انتهای پیام
captcha