ویژه‌نامه نوروز به روسی منتشر شد + عکس
کد خبر: 4042659
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

ویژه‌نامه نوروز به روسی منتشر شد + عکس

ویژه‌نامه «سخن ایران» به زبان روسی با موضوع اهمیت نوروز و جشن‌های آن در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی ایران با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در قرقیزستان منتشر شد.

انتشار ویژه‌نامه نوروز به زبان روسی + عکسبه گزارش ایکنا، این ویژه‌نامه کار مشترک رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان و مؤسسه  فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در تهران است که در آستانه نوروز 1401 منتشر شده است.

این ویژه‌نامه با هم‌افزایی و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک و مؤسسه الهدی در چارچوب کار مشترک بین دو نشریه روسی «سخن ایران» و نشریه روسی ـ قرقیزی «میراث» تهیه، ترجمه و منتشر شده است.

فایل ویژه‌نامه با بالاترین کیفیت و با هدف تسهیل دسترسی نمایندگان فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به نسخه الکترونیکی قابل چاپ، جهت انتشار در فضای مطبوعاتی کشورهای میزبان به اشتراک گذاشته شده است.

امروزه بسیاری از کشورهای شرقی و آسیایی، نوروز را در تاریخ ۲۱ مارس برابر با اول فروردین جشن می‌گیرند؛ نام، آداب و رسوم این جشن در این کشورها متفاوت است. قرقیزستان یکی از این کشورهاست که مردمش نوروز را جشن می‌گیرند.

 کلمه نوروز در میان مردم قرقیزستان که به زبان قرقیزی صحبت می‌کنند، واژه‌ای آشناست، تا قبل از فروپاشی شوروی سابق این مراسم به دست فراموشی سپرده شده بود ولی پس از فروپاشی دوباره حیات یافت و هر ساله با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha