انتقاد رئیس جمهور ترکیه از رواج اسلام‌هراسی در جهان
کد خبر: 4043293
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

انتقاد رئیس جمهور ترکیه از رواج اسلام‌هراسی در جهان

رجب طیب اردوغان با انتقاد از رواج اسلام‌هراسی به ویژه در کشورهای غربی، این پدیده را طاعونی توصیف کرد که همچنان در حال گسترش بوده و همه اقشار جامعه در این کشورها را مبتلا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، اردوغان این اظهارات را در پیامی ویدئویی به دومین دوره نشست بین‌المللی رسانه ها و اسلام هراسی بیان کرد؛ این نشست امروز سه‌شنبه در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد.

رئیس‌جمهور ترکیه با ابراز خرسندی از برگزاری دومین دوره این نشست که شاهد مشارکت گسترده‌ای بود، بیان کرد: نفرت‌پراکنی رسانه‌های غیرمسئول بر مسلمانان و میلیون‌ها نفر از افرادی که دارای زبان، مذهب، خاستگاه و فرهنگ‌های مختلف‌اند، تأثیر منفی می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های شرم‌آوری در بستر بحران اوکراین مطرح شد که ابعاد خطرناک اسلام‌هراسی و نژادپرستی فرهنگی را آشکار می‌کند، افزود: ما به عنوان پیروان دینی که معتقد است انسان اشرف مخلوقات است، قاطعانه از تمایز قائل شدن بین ستمدیدگان و قربانیان خودداری می‌کنیم.

اردوغان با تاکید بر اینکه مبارزه با تشدید اسلام‌هراسی تنها مسئله مسلمانان نیست، بلکه مسئله‌ای برای همه بشریت است، افزود: در غیر این صورت، نمی‌توان از حملاتی علیه مسلمانان مانند حادثه سال 2019 نیوزیلند یا حادثه سال 2021 در کانادا جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: مسئولیت عمده در این زمینه بر عهده جهان اسلام و نهادهای آن و در کنار سیاستمداران غربی، رسانه‌ها و نهادهای دولتی در این کشورها است.

انتهای پیام
captcha