مجاهدت ایشان در محاکم انقلابی و صیانت از ارتش انقلابی و پس از آن تلاش بیوقفه دربنیانگذاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خصوصاً در مقابله سرسختانه با باندها و گروهکهای انحرافی از خدمات ارزشمند ایشان است. 
به گزارش ایکنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ارسال پیامی درگذشت آیتالله محمدی ریشهری نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را تسلیت گفت.
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیتالله محمدی ریشهری
موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
آن عالم فرزانه که از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و دلبسته امام راحل و نهضت اسلامی بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرها و مناصب مختلف خدمت منشأ آثار و برکات زیادی گردید.
مجاهدت ایشان در محاکم انقلابی و صیانت از ارتش انقلابی و پس از آن تلاش بی وقفه دربنیانگذاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خصوصاً در مقابله سرسختانه با باندها و گروهکهای انحرافی از خدمات ارزشمند ایشان است.
خدمت خالصانه در جایگاه نمایندگی رهبری در حج و زیارت و تلاش برای اقامه حج ابراهیمی و خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام از حسنات ماندگار ایشان است.
جهاد فرهنگی آیتالله ریشهری، در احیا معارف اهلبیت عصمت و طهارت خصوصاً میراث بی بدیل حدیثی شیعه با تألیف و تدوین دهها جلد موسوعههای قرآنی و حدیثی و تاریخی و نیز تأسیس مراکز علمی و تحقیقی در عرصه ترویج فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت از خدمات منحصر به فرد این عالم بزرگوار است.
اینجانب به نمایندگی از نمایندگان مکرم ولی فقیه در استانها و ائمه مکرم جمعه و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،
این ضایعه را به محضر رهبر حکیم انقلاب و حوزههای علمیه و خصوصاً شاگردان و علاقمندان ایشان، به ویژه مردم مؤمن و انقلابی شهرری، بالاخص به فرزندان ارجمند و خانواده این عالم فرزانه تسلیت و تعزیت میگویم.
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
محمدجواد حاج علی اکبری
۱۴۰۱/۱/۲