دیدار امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت
کد خبر: 4044858
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین در بیروتبه گزارش ایکنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از سوریه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) چهارم فروردین ۱۴۰۱ وارد بیروت شد، با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در بیروت از جمله رهبران حماس و جهاد اسلامی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‎رسانی فلسطین، در این دیدار زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت در اظهاراتی در جمع خبرنگاران  بیان کرد: امروز در بیروت هستیم برای اینکه رابطه دو کشور ممتاز است و به صورت مستمر با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای را داریم. از آخرین سفری که به بیروت داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات عزیز لبنان داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت:یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم به حمایت‌های خود و همکاری‌های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان ادامه دهیم. در ملاقاتی که یک ماه پیش در مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم. امروز حامل پیام‌های گرم مردم خوب ایران به همه مردم عزیز لبنان هستم.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان بعد از تصدی سمت وزیر خارجه است.

انتهای پیام
captcha