اقدامات محدودکننده رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی
کد خبر: 4045802
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

اقدامات محدودکننده رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی

در پی موج عملیات‌های ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست به دنبال محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان هستند، از سویی عضو افراطی کنست با وجود هشدارهای متعدد وارد مسجدالاقصی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، پلیس رژیم اشغالگر قدس با توجه به موج عملیات‌های ضد صهیونیستی به دنبال تشدید اقدامات محدودکننده برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان است.

به گفته برخی از منابع خبری، رژیم صهیونیستی به دنبال محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی است تا تنها مردان 60 ساله اهل کرانه باختری و تمام زنان بدون محدودیت سنی حق ورود به این مسجد را داشته باشند. از سویی علمای دینی نیز تنها در سنین 45 تا 60 سال و با اخذ مجوز از ریاست هماهنگی و ارتباط بتوانند وارد مسجدالاقصی شوند.

نظامیان صهیونیست همچنین فهرستی از فعالانی تهیه کرد که در صورت شرکت آن‌ها در اعتراضات در ماه رمضان، آن‌ها را از قدس اشغالی اخراج خواهد کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارند در خیابان‌های شماره 1 و 6 قدس شریف ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای تفتیش اتوبوس‌هایی ایجاد کند که در حال حرکت به مسجدالاقصی هستند، این اقدامات به بهانه پیشگیری از تنش‌های امنیتی در قدس اشغالی صورت می‌گیرد.

از سویی با بالا گرفتن تنش‌ها در فلسطین اشغالی در پی موج عملیات‌های ضد صهیونیستی در اراضی اشغالی، ایتمار بن غفیر، نماینده راست افراطی کنست رژیم صهیونیستی، صبح امروز پس از صدور مجوز از سوی پلیس اشغالگر اسرائیل به صحن مسجدالاقصی یورش برد.

بن غفیر قبلاً پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد بدون توجه به مجوز پلیس به مسجدالاقصی یورش ببرد و از شهرک‌نشینان افراطی حامی او خواست تا در این اقدام تحریک‌آمیز به او بپیوندند.

جنبش حماس پیش‌تر به بن غفیر هشدار داده بود که از نزدیک شدن به مسجدالاقصی خودداری کند.

انتهای پیام
captcha