اردن خواهان توقف تنش‌ها در فلسطین شد/ نتانیاهو درصدد بازدید از مسجدالاقصی
کد خبر: 4047070
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

اردن خواهان توقف تنش‌ها در فلسطین شد/ نتانیاهو درصدد بازدید از مسجدالاقصی

اردن با توصیف مسجدالاقصی به عنوان عبادتگاه خاص مسلمانان، خواهان توقف اقدامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از دسترسی نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی شد.

نتانیاهو درصدد بازدید از مسجدالاقصی

به گزارش  ایکنا، اردن تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی در روزهای اخیر و ورود تحریک‌آمیز تندروها به صحن‌های مسجدالاقصی را تحت حمایت پلیس این رژیم در ماه رمضان محکوم کرد.

هیثم ابوالفول، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت: مسجد مبارک الاقصی، حرم شریف قدسی با مساحت ۱۴۴ هکتار، عبادتگاه خاص مسلمانان است.

ابوالفول بر لزوم توقف همه اقداماتی که مانع دسترسی نمازگزاران به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان می‌شود، تأکید کرد و گفت که تجاوزات افراط‌گرایان و رفتار آن‌ها، نقض موقعیت تاریخی و قانونی موجود و حقوق بین‌الملل است.

وی تأکید کرد: همه اقدامات تحریک‌آمیز و یک‌جانبه که منجر به تشدید بیشتر تنش و خشونت می‌شود، باید متوقف شود.

رژیم صهیونیستی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان سه هزار نیروی خود را در بیت‌المقدس مستقر کرده است که این نیروها طی شب‌های گذشته با حمله به اجتماع فلسطینی‌ها به‌خصوص در منطقه تاریخی باب‌العامود که دروازه مسجدالاقصی محسوب می‌شود، شماری را زخمی یا بازداشت کردند.

نتانیاهو به دنبال ورود غیرقانونی به مسجدالأقصی است

همزمان با آماده‌باش نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی از تصمیمش برای ورود به مسجد الأقصی در روز چهارشنبه (فردا) خبر داد.

بنیامین نتانیاهو گفته که تصمیم دارد فردا از مسجدالاقصی بازدید کند.

یکشنبه شب نیز یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده نیروهای اشغالگر این رژیم از منطقه باب‌العامود در قدس اشغالی بازدید کرد. ورود غیرقانونی این وزیر صهیونیست به باب‌العامود در راستای تلاش تل‌آویو برای گسترش یهودی‌سازی شهر قدس صورت گرفت.

حملات رمضان سال گذشته نظامیان صهیونیست به منطقه باب‌العامود و مسجدالاقصی نبرد سیف القدس میان مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی را رقم زد.

انتهای پیام
captcha