به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بخش عمده شرکتکنندگان در این نمایشگاه در مراکش شرکتهای تولید مواد غذایی و آرایشی هستند. این شرکتها هدف خود را از شرکت در این نمایشگاه راهیابی به بازارهای بزرگ برای محصولات حلال بهویژه در خاورمیانه، اعلام کردهاند.
بازار محصولات شامل مواد غذایی، مواد تشکیلدهنده آنها و اقلام مرتبط (گوشت، غذاهای منجمد، غذای کودک، لبنیات، شیرینی،...)، محصولات پزشکی، لوازم آرایشی، بخش مد، بخش مالی بهویژه بازار بیمه و بانکداری در کنار گردشگری بخشهای عمده بازار محصولات حلال را در جهان تشکیل میدهند.
این بازار شاهد رشد تقاضا در سراسر جهان است و درآمد حاصل از تجارت محصولات حلال که به 1.6 میلیارد مصرفکننده خدمات ارائه میدهد، حدود 5 تریلیون دلار تخمین زده میشود که تنها بخش تجارت مواد غذایی از ارزشی بالغ بر 1.17 تریلیون دلار برخوردار است.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، جلسات دوجانبه و چندجانبهای نیز برگزار میشود و شرکتهای تولیدکننده میتوانند با توزیعکنندگان و صادرکنندگان عمده برای گسترش توزیع و صادرات کالاهای خود به بازارهای مختلف منطقهای و جهانی مذاکره کنند.
اگر چه به نظر برخی از شرکتکنندگان بازار محصولات حلال در مراکش به اندازه کافی توسعه نیافته است و بسیاری ترکیه را در این زمینه پیشرو میدانند، اما به نظر محمد الودودی، بنیانگذار این نمایشگاه از زمان آغاز به کار آن در سال 2012، نمایشگاه به اهداف خوبی دست یافته است.
به گفته وی پیش از شروع فعالیت این نمایشگاه تنها دو شرکت در مراکش در حوزه تولید محصولات حلال فعالیت داشتند اما امروزه بیش از 160 شرکت دارای کد حلال مطابق با استانداردهای بازار بینالمللی هستند.
انتهای پیام