تبعیض علیه زنان محجبه مسلمان در استرالیا
کد خبر: 4045877
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

تبعیض علیه زنان محجبه مسلمان در استرالیا

یک مطالعه جدید در استرالیا نشان می‌دهد بیشتر قربانیان آزار نژادپرستانه علیه مسلمانان در استرالیا، زنان محجبه مسلمان بوده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در این مطالعه جدید که از سوی دانشگاه چارلز استورات انجام شده است، نزدیک به 250 مورد توهین و آزار بر مبنای تفاوت مذهبی و قومی، به صورت آنلاین و حضوری، از ژانویه 2018 تا دسامبر 2019 مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعه بر داده‌های تأیید شده  مندرج در اسناد بررسی اسلام‌هراسی در استرالیا، مبتنی بوده است. این اسناد  برگرفته از سرویس جامعه مدنی است؛ تشکلی که در سال 2014 ایجاد شد. هدف از این مطالعه تجزیه‌ و تحلیل 138 مورد آزار فیزیکی و 109 مورد آزار آنلاین بوده است.  

نتایج مطالعه حاکی از رواج رفتار توهین‌آمیز  علیه زنان محجبه در استرالیا و  عدم رواداری نسبت به مسلمانان در این جامعه است.

بر مبنای این مطالعه از 103 قربانی این آزارها، 85 درصد آن‌ها باحجاب، 48 درصد تنها، 15 درصد با کودکان و 12 درصد با زنان دیگر بوده‌اند.

محققان گفتند که نزدیک به دوسوم (63 درصد) از حوادث آزار فیزیکی در مکان‌های عمومی رخ داده و 74 درصد آن سوی مردان انجام شده است.

این مطالعه نتیجه گرفته است که رفتار توهین‌آمیز علیه زنان محجبه نیز نشان‌دهنده عدم رواداری نسبت به  مسلمانان به‌ویژه در برابر زنانی است که ایمان خود را با پوشیدن حجاب ابراز می‌کنند.

این مطالعه _ که در سومین سالگرد قتل‌ عام کرایست چرچ در نیوزیلند منتشر شده است _ نشان می‌دهد که چگونه آن حمله خونین الهام‌بخش برتری‌طلبان سفیدپوست برای ابراز نژادپرستی در اینترنت شده است. 

دو هفته پس از حمله، اظهارات نفرت‌انگیز  علیه مسلمانان استرالیا در اینترنت، 65 درصد افزایش یافت.

از  109 مورد آزار اینترنتی بررسی شده علیه مسلمانان در اینترنت 83 مورد در فیس‌بوک انجام شده است، امری که این شبکه را به فضای محبوب در میان گروه‌های راست‌گرا و نئونازی در این کشور تبدیل کرده است.

محققان این مطالعه تصریح کرده‌اند: احزاب سیاسی و رهبران راست افراطی در استرالیا نقش کلیدی در گسترش نفرت‌پراکنی آنلاین داشته‌اند.  

این مطالعه در پایان خواستار رویکردی جامع برای مقابله با تبعیض نژادی شد که شدت و قدرت نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرد، چرا که این مشکل تنها مسلمانان را تهدید نمی‌کند بلکه  یک خطر بزرگ برای انسجام کل جامعه در استرالیا است.

انتهای پیام
captcha