حمایت حماس و جهاد اسلامی از مقاومت در کرانه باختری
کد خبر: 4047062
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

حمایت حماس و جهاد اسلامی از مقاومت در کرانه باختری

حازم قاسم، سخنگوی حماس تشدید مقاومت در تمامی شهرهای کرانه باختری را حاکی از یک انتفاضه پیوسته از سوی جوانان انقلابی فلسطینی توصیف کرد. از سویی جنبش جهاد اسلامی نیز خواهان برگزاری رویداد «جمعه حمایت از جنین و مقاومت دلیرانه آن» در نوار غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قاسم با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: تشدید عملیات‌ ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف کرانه باختری نشان‌دهنده ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در جلوگیری از گسترش مقاومت با وجود ترورها و دستگیری‌های مختلف است.

وی این عملیات‌ها را پاسخی طبیعی به اشغالگران و سیاست‌های تهاجمی آنان دانست که مقدسات مردم فلسطین و سرزمین آن‌ها را هدف قرار داده است.

وب‌سایت عبری وای نت، فاش کرد: مردان مسلح فلسطینی در سحرگاه امروز به سوی یک شهرک اسرائیلی در جنوب طولکرم (واقع در شمال کرانه باختری اشغالی) تیراندازی کردند.

طی دو هفته گذشته، 11 اسرائیلی در سه عملیات ضد صهیونیستی مختلف کشته شده‌اند. رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات‌ها با هجوم به مناطق مختلف فلسطینی از جمله اردوگاه جنین اقدام به دستگیری گسترده فلسطینی‌ها کرده است. چندین جوان نیز در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش العهد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از مردم فلسطین خواسته است تا در رویداد «جمعه حمایت از جنین و مقاومت دلیرانه آن» در جمعه پیش رو شرکت کنند.

محمد الحرازین از رهبران این جنبش تصریح کرد: این جنبش پس از نماز جمعه آینده، تظاهرات گسترده‌ای را در مقابل تعدادی از مساجد بزرگ در تمامی شهرهای نوار غزه ترتیب خواهد داد. این تظاهرات سراسری در سالگرد نبرد جنین، برگزار می‌شود که نقطه عطفی در تاریخ نبرد فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

الحرازین با تأکید بر وظیفه گروه‌های مقاومت در حمایت از جریان مقاومتی که امروز در کرانه باختری در راه دفاع از فلسطین فداکاری می‌کند، افزود: انسجام مردم فلسطین و وحدت آن‌ها حول محور مقاومت، اهداف دشمن را آشکار می‌کند و شکست دشمن را تضمین خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مقاومت حق مشروع مردم ماست و تا زمانی که اشغالگری ادامه دارد و تروریسم علیه مردم و مقدسات مردم فلسطین به کار ‌گرفته می‌شود، مقاومت نیز تداوم خواهد داشت.

الحرازین خواستار مشارکت گسترده در رویداد جمعه حمایت از جنین و مقاومت دلیرانه آن، برافراشتن تصاویر شهدای جنین و تأکید بر تداوم راه مقاومت و شهادت از جانب مردم غزه شد.

انتهای پیام
captcha